Jag vet inte vad dom gjort med denna karp men otroligt uppblåst mage iallafall.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Överdrivet uppblåst fisk
Collapse
X
-
Blir så när fiskarna lever på boilies å mäsk
Antagligen ett hårt fiskat vatten, och då de som fiskar karp kör med boilies och mäsk i ett överflöd så blir fisken överviktig, tänk dig att någon kastar 2-3 chipspåsar till dig varje dag som du äter (om vi nu hade varit opportunister som äter allt en kommer över)
-
Ursprungligen postat av daikai1 Visa inläggtänk dig att någon kastar 2-3 chipspåsar till dig varje dag som du äter (om vi nu hade varit opportunister som äter allt en kommer över)http://enamatorfiskare.blogspot.se
Instagram enamatorfiskare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av daikai1 Visa inläggBlir så när fiskarna lever på boilies å mäsk
Antagligen ett hårt fiskat vatten, och då de som fiskar karp kör med boilies och mäsk i ett överflöd så blir fisken överviktig, tänk dig att någon kastar 2-3 chipspåsar till dig varje dag som du äter (om vi nu hade varit opportunister som äter allt en kommer över)Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
Kommentera
-
"Uppblåstheten" kan bero på mycket (fiskens genetik, nära till leken, sjukdomar som gör att fisken tar in vatten i bukhålan o.s.v.).
I det här fallet tror jag att även rombildningen är på topp.
Glöm inte att många karpar i naturvatten (där mäskning inte förekommer) ser lika groteska ut. Så länge det finns riklig tillgång på mat så kommer vissa karpar se ut ungefär som koikarpen på bild. Visst har mäskningen med boilies en viss effekt men det är ofta många fiskar som delar på maten.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Det är en solklar nishikigoi...
Koikarpar finns i en uppsjö varianter. De flesta jag sett är fjällkarpar. Koi är ju bara en färgvariant på karp så det rör sig om samma art.
Läder-, koi-, spegel- och läderkarp (finns fler varianter) är karp. Det är lite åt samma håll som med hundar - alla "raser" är ju samma art.Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2016-06-14, 21:10.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av MrRodarchHej,
Var ut på Vänern och fiskade gädda här om dagen och drog en 109cm smällfet förleksfisk....1 Foto-
Kanal: Bilder & fotografier
2024-04-21, 22:42 -
-
av PPalmHej! Jag och min sambo har varit ute och fiskat på samma plats ett par gånger nu, och enbart fått upp...4 Foton
-
Kanal: Bilder & fotografier
2024-06-18, 16:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av GADDA1976, 2022-10-08, 13:58
|
2 svar
512 visningar
0 gillar