Löjligt bra testfiske inför Perch meet igår, trots försiktiga hugg och nafs i stjärtarna men det finns gott om fisk! Hittade flera större Stim med abborre utanför båtarna och pirarna på Riddarfjärden, mitt i ett Stim med fisk på varje kast på en 3" motoroil med glitter så klippte jag tafsen och knöt på en 11,5 cm shaker shad, vit med blått glitter på en 20g skalle istället. Det blev inte hugg varje kast efter det och det dröjde ett par kast tills något tungt sluka jiggen och jäklar va värt val. Tunga skak och tanken på en stor borre gjorde mig sjukt exalterad. Fisken stångades mot botten och gick inte att ta in en meter i flera sekunder. Någon kille som sett hugget och ett par till som gick förbi är nu publik och galet nyfikna dem med, någon säger att det måste va en gädda, jag kan inte längre hoppas utan tänker att det nog är en gädda, eller kanske en gös för det är flera som fått det här, efter en tung fight så skymtar jag en stor buk och glädjen över att det är en stor abborre infinner sig! Publiken säger att det där är den största borre dem sett. Landar snabbt firren och mäter 45,3cm, fotar och låter den simma tillbaka, vilken lycka, glädje över att ett medvetet val att ta den största i ett stim fungerade. Glädje över att jag lyckats tagit kilosborre på 2 av 2 fiskepass på Riddarfjärden i år från land, det är något speciellt med att fiska i city, finns alltid chans på en stor abborre, övertygad om att 2-kilosfiskar finns i plural! Blev en 20 borrar och en hoppfull gubbe, ska bli jäkligt kul med eventet.
Tänkte dela med mig av några områden där det är bra att stå och där det nappat abborre på eventet om någon vill ha tips. @Aholures
Kommentera