Jag släppte i väg min son och ett par kamrater till honom med drag lådan efter som hans låda inte innehåller så många dra. Han kom och fråga mig om han kunde få låna ett par drag och givet vist snäll som man är så sa jag ja ta den svarta drag låda så sliper ni hålla på och flyta över till din låda. Saken är att jag han en svart och en mörkgrå, två gröna drag lådor. Dom drog i väg och var borta i några timmar. När han kom hem so sa han till mig att dom hade kastat bort några drag. Men efter som jag var helt övertygad på att dom hade tagit den svarta lådan så sa jag ingen fara det är bara att köpa ett par nya sen sa jag att han kunde få den drag lådan. Över lycklig över att få den så sprang han genas och hämtade den lådan han hade haft med sig för att lägga dragen i den ordningen han ville ha. Då får jag se att han hade tagit min mörkgrå låda genast så kolla jag upp vad som var försvunnet och det var tragiskt att se det var ingen kul upplevelse men det var ju inte någon ide att sega nått jag skulle givet vist ha kollat vilken låda han tog efter som dom är så lika. Men att köpa nya av det som hade försvunnit blir nog rett så dyrt. Jag har i dag köpt ungefär en tredje del av dom dragen och det kostade 1195 kr. Visserligen så var det en del dubbletter av visa drag som försvann men samtidigt så fik jag en större genom av drag lådorna och det är en hel del som måste snyggas till putsas upp och bytas rostiga krokar.
Men jag är glad än då för att min son har funnit ett intresse för att fiska. Där med har han väkt upp mitt intresse som har legat nere i ett antal år så jag gråter inte över spilld mjök..
Men jag är glad än då för att min son har funnit ett intresse för att fiska. Där med har han väkt upp mitt intresse som har legat nere i ett antal år så jag gråter inte över spilld mjök..

Kommentera