Köpa lös toppdel till G.Loomis Natin run. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa lös toppdel till G.Loomis Natin run.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Normark verkar vara väldigt knepiga att ha att göra med. Tror dessutom att det är olika garantier i europa, världen och sverige.
    Loomis är ju ett engelskt företag, som numer ägs av shimano, men skulle tro att om du kontaktar Loomis så skulle jag tro att det löser sig.
    A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Lidberg Visa inlägg
      Hejsan. Jag råkade klanta till det för mig idag och knäckte toppdelen på mitt Loomis Nativ run. Sättet jag bröt av det på ingår inte i den livstidsgaranti som finns på spöt.
      Så jag undrar om dessa finns att köpa som lösa delar. Spöt är ett Nativ run GLX 4-delat klass 6 10fotare.
      Mvh Lidberg
      Hej Jonas Lidberg;

Det är inte bara att skicka efter en ny spötopp till ditt Laxflugspö G-Loomis Nativ Run GLX 4-delat klass 6 10fotare. Sannolikt blir då honholken antingen för trång eller glapp. Bäst är att du tar kontakt med generalagenten Normark Scandiavias marknadschef Pär Lindberg och ber honom om råd innan du skickar spöt till Normark för komplettering. Jag känner Pär sedan han var 12 år gammal och kom med sin far och hälsade på mig i Bålsta.

Gary Loomis träffade jag tillsammans med Daniel Paluch, Gävle på en sportfiskemässa i Lyon, Frankrike för ett tiotal år sedan. Det var Daniel som presenterade mig för legendaren Gary Loomis.

Go for the Big Salmons!

Old Firehand
      Senast ändrad av Old Firehand; 2011-04-05, 21:30.

Kommentera

Nu har detta ordnat upp sig. Min hemförsäkring täckte det hela och har betalat ett helt nytt spö för mig. Men vilka dåliga garantier det är på Loomis spöna nu. Det står att det bara är två år på dom nu och att man sedan kan köpa reservdelar till rabbaterade priser om det är fabriksfel på dem.
        Då är det väll knappast värt att betala nästan 9000:- för ett spö??? Garntierna var ju en av anledningarna till att man har kört med Loomis spön.
        Hur är det med garantierna på de övriga toppmärkena som Sage, Hardy, Orvis och Winston mm?

Kommentera

Hej!

Loomis, har drastiskt försämrat sina garantier det senaste 1 1/2 året. En del av detta kan skyllas på att Normark, har tagit över general agenturen från Guideline. Men i huvudsak tycks det som Loomis själva har ansvaret för detta.
          Har läst om en hel del Loomis ägare här i landet som är väldigt missnöjda med garantierna.

Bland de litet billigare märkena här i landet som har bra garantier så sticker Sameo ut.

Hardy, har ju sin Worldwide Extended Warranty.

Som gäller enligt följande:

The WEW applies for the lifetime of the original owner and applies only to the original owner. It is given in addition to your statutory rights under the laws of England and Wales.

The WEW applies only to all new and current Hardy carbon fibre rods purchased from an authorised Hardy dealer effective January 2008.

The WEW does not cover ordinary wear and tear or lost sections.

A handling charge and a per section charge will apply to each claim (Please see below for more details).

Hardy & Greys Limited reserves the right to alter handling or repair charges without prior notice.

Customer must retain original proof of purchase.

Hur det är med Orvis och Winston vet jag inte? Men Sage, har väl rätt justa garantier skulle jag tro?
          Senast ändrad av Jock Scott; 2011-06-24, 09:49.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Om du köper en klingdel och skickar den och gamla klingan med ringar så bygger jag ihop det till dig.
            A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
            8 svar
            545 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Classe69  
            Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
            3 svar
            576 visningar
            0 gillar