Tjenare! Är ny här på forumet och tänkte då att jag snabbt kunde presentera mig! Jag är 40 år, bor i Stockholm och brukar fiska på lite olika ställen. Jag fiskar mest efter lax, gös och gädda, men börjar bli mer sugen på att fiska annat som t.ex. öring, röding, regnbåge eller vad som helst. Om det är någon som har tips på något ställe i närheten av Stockholm så hojta gärna till! Har tillgång till båt i här i Stockholm!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ny på forumet.
Collapse
X
-
Hej och välkommen!
Om du vill fiska Regnbåge och Bäckröding? Så har du t.ex Sanda sjön i Nacka, Fyrväpplings systemet en bit bortom Knutby ( Uppsala) Och Gömmaren i Huddinge. I Fyrväpplingen kan Sky sjön rekommenderas.
Vill du ha ett bra Gädd och Aborre fiske året runt? Testa Lambarudd vid Drottningholm.
Finns ett par fina grynnor där + vass klädda vikar att testa.Senast ändrad av Jock Scott; 2011-09-29, 10:03.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
-
Hej Jock Scott,
Du glömde Örsjön i Rimbo. Annars skysjön och sandasjön var mina favoriter en gång i tiden...
Häls /T
Kommentera
-
Hej och välkommen. Själv bor jag i Torshälla 47år, relativt ny i Sörmland snart 4år. Kom från Norrbotten. Jag fiskar mest i Eskilstunaån och Östra Hjälmaren. Är intresserad av allt fiske, nu blir det mest gädda.
Hojta till om du vill ha sällskap på någon fisketur så kanske jag har möjlighet att haka på. Skulle gärna testa fisket i skärgården.
Skitfiske
Mvh
KorsdragetI näst kast så .....
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggHej Jock Scott,
Du glömde Örsjön i Rimbo. Annars skysjön och sandasjön var mina favoriter en gång i tiden...
Häls /T
O.k. Men det var ju 17 år sedan jag for runt till de olika P&T pölarna i Stockholms området. Så någon av dem har ju fallit ur minnet eller kommit till sedan flytten söder ut.
Btw. Är Largen åt Norrtälje hållet fortfarande igång som P&T? Någon som vet? Det var en trevlig om än ganska stor sjö.
Skysjön var den sjö där jag "förlorade oskulden" i som flug fiskare på 70 talet. En båge på ca 9 hg blev det.
Blev en hel del tripper dit i ungdomens dagar. Mycket trivsam sjö! Ja, hela Fyrväpplingen är ju fin.Senast ändrad av Jock Scott; 2011-09-29, 16:00.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera