Å så var man ny här - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Å så var man ny här

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Å så var man ny här

Tänkte bara presentera mig lite så jag gör det simpelt =)

Namn: Anna

Ålder: Snart 30

Bor: Gotland, Fårösund

Intresse: Datorer, djur, fiske, nära och kära och akvarium

Fiske: Gädda, Abborre men testar gärna annat

Hur de började: Mor och far hade en segelbåt under min uppväxt så det blev mycket meta efter abborre och fiska med håven när man var ute. Ju äldre jag blev avancerade jag mig uppåt till ett kastspö men eftersom jag var extremt oerfaren när det gällde fiske så hade jag väl bara några spinnare och jag skulle väl vara glad om jag fick någon fisk över huvudtaget. Va lite roligare med meta med mask och flöte ansåg jag... sen slutade jag segla med familjen och mitt fiskeintresse har legat på is (ca 15 år) tills jag träffade Morti...

Hur jag fick upp intresset igen: När Morti väl började berätta om sitt fiskeintresse och jag tänkte väl att de var lite som jag, men nej så var inte fallet utan intresset var på riktigt så blev det andra bullar. Han tog mig ut på ett lakpass på vår första träff och sen var det kört. Jag hängde med på allt möjligt och fy vad kul det var/är och här är jag...

Vill jag fortsätta? Oja jag vill verkligen fortsätta fiska. Jag har ett kastspö med en kanske inte så bra rulle och inga drag och inga vettiga kläder förutom skorna som är i Umeå. Har dock inte fiskat på Gotland utan bara med Morti där han bor men vill gärna testa att fiska lite på ön. Kommer bli mamma igen här i Juli så tyvärr kan jag inte göra några seriösa pass men förhoppningsvis kan jag kanske ta mitt lilla spö och rulle å sätta mig vid en brygga och kasta lite...

Har tittat in lite på http://www.fiskelandgotland.se för att se vad Gotland har att erbjuda men nybörjare som man är så kan man ju inte riktigt det här med grunt och djupt och var å när fisken nappar men det lär man väl sig tillslut.

Nä nog med mitt skrivande.... Ni får ha de så bra å lämna gärna ett lite avtryck å tips och idéer eller kanske en liten fisketur... jag är öppen för förslag.
    Senast ändrad av Anna R; 2010-05-10, 23:21.
    [FONT="Comic Sans MS"]The One And Only [/FONT]

Hej, välkommen till fs dryga kommentarer och gnällande för de mesta här XD men sidan är riktigt bra faktiskt.. har fått mängder av information här =) hoppas du kommer hitta nåt som kan hjälpa dig här iaf ! skitfiske på dej.

Mvh, emil

Kommentera

Hej! Fantastiskt bra och trevlig presentation av dig, fler borde göra så! Hoppas du kommer trivas här, finns hur mycket info som helst!

Fiskar inte själv på gottland, men man har ju hört att det ska vara ett fin havsöringsfiske där!

Ps. De kommentarer man får beror oftast på vad och hur man skriver själv!

Ha det gott!
      Senast ändrad av Grävlingen; 2010-05-11, 07:25.
      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Välkommen in i stimmet!

Här på Fiskesnack finns en kille Alessandro. Vad han inte et om fisket på Kalkatraz med omgivningar är inte värt att veta!
        Skicka ett PM till honom och be om tips! Du hittar honom säkert i någon tråd annars i medlemslistan.

Lycka till i juli!
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Då har man lockat en till in i fördärvet... Välkommen!
          -------------------------------------------------------------------------------------
          >>> http://fiske.makkes.se <<<

Kommentera

Jagärenflugfiskare - Hehe... jo tackar

Grävlingen - Havsöringsfiske låter spännande men så skrämmande på något sätt. Låter stort tycker jag men de kanske de inte är men jag är grymt fascinerad av vad som kan finnas där nere på våra djup utan att vi egentligen vet om det. På något sätt har jag bara fått en bild av fisket ute i östersjön å andra hav att man måste ha rejäla saker och stora saker men så kanske inte fallet är. Måste nog kolla upp det där ordentligt men fått en känsla att man inte kan ha samma saker som man skulle ha när man fiskar gädda och abbore fast de kan man ju inte ha heller utan man måste ju se vad spöna tar, linan tar och sånt... en hel uppsjö av information som man måste ha koll på. Hehe... tänkte ta och specificerar mig på en fisk. Eller det är enklast så känns det som men jag får väl se... Kanske man blir en allätare. Testa på vill jag ju göra i alla fall men problemet är väl då alla saker som man skall ha till de alla olika fiskarna. Å tack förresten

BeBest - Kalkatraz hehehe... fick mig att le lite. Tackar jag skall lägga hans namn på minnet =) å tackar... jo de skall bli spännande.

Morti - Hehe... fördärvet? Jo... jag skyller allt på dig elaka människa Nä tycker det bara är kul. Så roligt att fiska med dig då jag lär mig massor men än så länge så ser nästan alla drag lika ut för min del fast jag har ju i alla fall sett skillnad på olika gummibeten och "hårda drag". Lärde mig ju mycket på mässan och så tacksam att jag fick hänga med er. Va ju riktigt kul. "Synd" att man väntar barn för annars hade jag nog shoppat en hel del men jag får spara till nästa mässa =) Då får du ta mig under armen och så jagar vi allt som jag skall ha fast då kanske vi måste ha bilen tom. För de blir ju runt då jag kommer kunna vara mer fri om man säger så. Hihihi...

Kommentera

Välkommen Anna, kul och se fiskeintresserade tjejer också

Kommentera

tjenixen! hoppas du trivs här och lycka till med både barnafödande och fiske! =)
                sigpic

Kommentera

Maakus - Jo, tackar. Funderar lite på att gå med i fjällorna oxå

Greatdanne - Hehe... tackar. Jo jag lär väl lägga in lite bilder under min resas gång men jag har ju insett att jag inte kan bege mig ut utan måttband och våg i alla fall och så en ikeakasse för så fort man lär rulla ut så lär väl alla fiskar man tar i början bli ens pb på de olika arterna och sen så måste jag nog ha med mig någe fiskelexicon så jag kan se vad jag får upp. Mört, stäm, abbore och gädda kan ja ju redan men sen då? Lär ju stå där som ett frågetecken om jag är själv

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
                    Välkommen in i stimmet!

Här på Fiskesnack finns en kille Alessandro. Vad han inte et om fisket på Kalkatraz med omgivningar är inte värt att veta!
                    Skicka ett PM till honom och be om tips! Du hittar honom säkert i någon tråd annars i medlemslistan.

Lycka till i juli!
                    Gubbe om jag får be...
                    Jag har luckor i mina kunskaper om ön, Fårösund är nämligen begåvad med den största fiskeklubben på ön.
                    Ett roligt fiske för den som inte är så mobil är annars regnbågsdammen uppe
                    vid stenkusten (alltså vid kyllaj), ett enkelt bubbelflöte, en enkelkrok och en
                    brödkant ifrån en formfranska som man har när man rostar bröd i brödrost och sen vänta på att regnbågarna skall börja äta i ytan. Man får veva in emellanåt för att sätta på en ny brödkant.
                    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X