Alla är vi barn i början - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alla är vi barn i början

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tack för info om rullen

Ursprungligen postat av GäddBjörn Visa inlägg

Tjena! Välkommen, ska försöka förklara lite om rullen.

1. Den kallas för kastbroms, den ställer man in efter betets vikt och luftmotståndet, om du håller spöet rakt ut och frikopplar rullen med tumtangenten så ska betet sakta åka neråt. Det är en bra inställning när man är nybörjare.

2. Det är slirbromsen, den ställer du efter fiskens storlek. När jag fiskar har jag den relativt hård ställd för att få ett bra mothugg, och sedan när jag känner storleken på fisken ställer jag in den som jag vill ha den.

3. Det är tumtangenten, den frikopplar du rullen på.

Hoppas det är till någon nytta// Björn

Hej Björn och tack för info om rullen. Jag förstår att det handlar om träning för att få till det hela utan trassel

Kommentera

Ursprungligen postat av Taxipastorn Visa inlägg
      Hej Skruttapan och tack för välkomsthälsningen. Kul att hitta en Kolsvabo. Jag har hört att det ska finnas en flugfiskeklubb i Kolsva. Känner du till den och vem kan man kontakta, fins det platts att gå med någonstan?

"Taxipastorn"
      Jodå det gör det om dom fortfarande är igång vill säga.
      Montana är deras namn och håller till i husen förbi kyrkbacken (se länk) tror att det finns plats, om tiderna fortfarande gäller så är det runt 19:30 på tisdagar för din del och måndagar samma tid för ungdommar.
      Nåt namn har jag tyvärr inte i huvudet, då det var bra länge sedan jag var med i klubben.

Kommentera

Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
        Välkommen till en hobby som absolut inte är en prylsport...
        haha! klockren xD

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
        X