Hallå! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hallå!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hallå!

Jaha... Så har man då tagit klivet in i forumvärlden igen. Anledningen är ett återuppväckt fiskeintresse sedan jag blivit arbetsbefriad i väntan på pensionen...
    Det började i fjol höstas med en motorförsedd plasteka som införskaffades till sommarnöjet vid sjön Möckeln mellan Karlskoga och Degerfors. Och när jag vid årsskiftet lade ner yrkeskarriären så kände jag att lediga sommardagar skulle passa utmärkt till att ta upp fiskeintresset, som slumrat i 40 år.
    Utsträckt semesterfiske med min gamla haspelutrustning, uråldriga spinnare och skeddrag och en och annan Rapala orginal från 60-talet var planen. Den visade sig emellertid omöjlig att följa när jag från stugaltanen kunde följa trafiken på gösautostradan på Möckeln. Jag ville vara med! I och med det inleddes en ännu pågående period av nyinförskaffningar. Närmast i tur står ett ekolod och fler spöhållare. Och den reviderade planen innefattar även en bättre trollingbåt... Men för dem som bara har pensionen att se fram emot får den delen bero så länge.
    Nu är vintern snart på gång och intresset får kanaliseras genom böcker och en varsam uppgradering av betessortimentet inför kommande säsong. Eftersom jag båtpimplat en del i sommar, så är det heller inte omöjligt att jag ger mig in på ett område som hittills enbart givit mig smärtsamma upplevelser, nämligen vinterfiske. Om min tidigare erfarenheter (sammanlagt tre tillfällen) kan jag kanskie berätta en annan gång, nöjer mig med att säga att det handlat om köldfrossa och illamående.
    Ja, det var lite om mig. Har några frågor om båtmodeller och flytoveraller, men dom får jag väl ta i andra fora...
    Ha det!
    Gösta

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X