Afton - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Afton

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Afton

Hej

Ja vad ska man skriva? Hehe

Jag är en glad man i mina bästa år som det heter, på snart 31, bor i ett litet samhälle som heter Vittaryd, ligger drygt 1 mil ifrån Ljungby.

Blev medragen ut på sjön av en bekant i somras och plötsligt så jade ja köpt en liten båt och nu fiskar jag så gott som varje dag.

Gäddor i all sin ära finns så det räcker i vidöstern, men nu har jag siktet inställt på gös, Har funnit mycket information på denna sida och skall försöka testa alla möjliga och omöjliga tips.

Mina barn följer med ut ibland och metar dom är 3 år & 2 år, samt min kära sambo som älskar mete .

Vi släpper tillbaka de mesta men ibland så får någon följa med hem till stekpannan.
    Jag är en utbildad kock, men dock bara på hemma nivå nu för tiden har dessutom en morbror som är utbildad i det kreolska köket så mycket fisk äts det när tillfället bjuds.

Så kommer nog förmodligen låta min båt ligga i tills isen kommer hehe för att kunna avnjuta detta bortglömda fritidsintresset till fullo.

Sitter ni på värdefull information hur jag krokar de "största" gösar så tar alla tips emot tacksamt. Eller någon lokal förmåga som orkar följa med ut på kvällar och helger bara skicka ett pm, Mitt ny funna intresse har dessvärre inte smittat av sig på mina vänner ännu.

Så där de var lite om mig, Något ni undrar över? Bara hojta till.

Mvh Jimmy

Tjenare fiskar själv i en sjö där som heter flyxen har mina föräldrars båt där brukar dit och meta bor i älmhultskomun kul och vetat att det är mer än jag som där

Välkommen

Kommentera

Riktigt kul får man säga men nog ovanlig historia.
      Normalt dyker fisket upp så fort man kan stå själv och går (nästan) aldrig över!
      Lite slowstarter här kanske lycka till man kommer ut på sjön frisk luft naturen etc. finns sämre hobbys definitivt, som sagt mycket nöje i jakten på gösen en ibland svår firre därför intressant.
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Välkommen in i stimmet!
        En gång ska jag fånga min första gös. Ingen vet när den stunden kommer men det ska ske!
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Tackar

Flyxen? Ja den ligger inte långt härifrån, Min sambo o barn brukar bada där, Hur e fisket??

Kommentera

metar där bara men fisket har blivit dåligt där nu de senaste åren.Men man brukar ändå få några fina abborrar en solig fin dag

Kommentera

Tjena, skoj att se lite folk från Ljungby trakten som dyker upp här. Jag fiskar också en del i flyxen, fisket är ok där. Man får ju fisk varje gång, men brukar inte vara något större. Största som kommit upp i min båt i år är gädda på 8,09kg och abborre på 1,35kg därifrån.

/Anton

Kommentera

Om du har tid så följ gärna med ut och fiska på Vidöstern, Kommer låta båten ligga i till isen kommer :=)

Kommentera

ne det brukar inte vara något stor firre där men ibland får man några fina borrar

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                  X