Ska väl presentera mig jag med. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ska väl presentera mig jag med.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ska väl presentera mig jag med.

Gammal gubbe på litet över 50. F.d Stockholmare (Solna). Och nu mera lantis utanför Sjöbo sedan 14 år tillbaka.

Har fiskat sedan jag var 7-8 år gammal ( Typ, bambu met spö och röd / vit "båt boj" till flöte) i Brunnsviken i Haga parken (Solna / Stockholm) var där jag tog mina första, stapplande steg på sportfiskar banan.

Sedan blev det Aborre och Gädda på spinn. Och vid 16 års ålder fluga. Började binda flugor ungefär samtidigt.

Har hunnit tävlings meta för Stockholms klubben F.K. Vaket i slutet av 80 talet. Likaså pimplat abborre, regnbåge och bäckröding en del.

Men flugfisket, är nog det som lockar mest.

Harr, Öring och Röding i Jämtland och Dalarna, Lappland och Norge. Lax / Havsörings flug fiske i Mörrum, Älvkarleby och i den lilla fina, Norska älven Etne ett flertal gånger bl.a. Och en massa put and take fiske uppe på det.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2009-09-03, 13:22.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Tjenare!
    Om du blir sugen på lite fiske så hör av dej!
    Jag åker med fiskar allt ofta och länge meta det gör jag väl inte så mycket men fiskar havsöring mm just nu så är det vel vertikaljigg som jag har gjort mest...
    Ha en bra dag
    Niklas

Kommentera

Hej & Välkommen!

Riktigt trevligt ställe detta och det finns mycket nytt att lära här även för den mest erfarne fiskaren!

Hoppas du kommer trivas!

//G
      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Abborren34 Visa inlägg
        Tjenare!
        Om du blir sugen på lite fiske så hör av dej!
        Jag åker med fiskar allt ofta och länge meta det gör jag väl inte så mycket men fiskar havsöring mm just nu så är det vel vertikaljigg som jag har gjort mest...
        Ha en bra dag
        Niklas

Tackar för det!

Ska pm:a dig i så fall.

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
          Hej & Välkommen!

Riktigt trevligt ställe detta och det finns mycket nytt att lära här även för den mest erfarne fiskaren!

Hoppas du kommer trivas!

//G

Hej! Och tack.

Jo, det här forumet verkar riktigt trevligt måste jag säga. Och säkert kan jag snappa upp en hel del nya läro spån. Det är ju det som är så kul med fiske....Man blir aldrig full lärd.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
          X