Ny fiskare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny fiskare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny fiskare

Halloj! Jag är ny här och har börjat me fisket för ungefär fem veckor sen, hittade hit rätt snabbt och har läst mycket. Är bosatt i söderort, har precis vart nere hos handlarn och köpt min absolut första uppsättning av jiggar och redan fått två små gäddor på dom!

Mvh
    Freddan

Grattis till en bra investering! Fiske är både roligt och gott för själen! Men lätt hänt att det blir en drog

Om du är ute efter att fiska gädda tycker jag du ska börja med jerk fiske. Riktigt effektivt och roligt som fan!

http://gimlan.comxa.com/fiske/?p=6 om du är intresserad av att börja jerka. Sen kan du läsa i våran blogg om de flesta turerna.
    Senast ändrad av Gimlan; 2009-06-11, 23:04.
    Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Ursprungligen postat av Gimlan Visa inlägg
      Grattis till en bra investering! Fiske är både roligt och gott för själen! Men lätt hänt att det blir en drog

Om du är ute efter att fiska gädda tycker jag du ska börja med jerk fiske. Riktigt effektivt och roligt som fan!

http://gimlan.comxa.com/fiske/?p=6 om du är intresserad av att börja jerka. Sen kan du läsa i våran blogg om de flesta turerna.
      Tack för länken! Mycket intressant, man kanske ska testa lite jerka... Har just nu ett relativt styvt spö så.. Däremot är jag extremt nyfiken på jiggfisket, enligt killen jag snackade med så skulle man få abborrar på det betet men inte har man fått nån abborre . Jag läste lite om gäddan och hur den fungerar och enligt den informationen jag har hittat så verkar det som att gäddan har sina ögon så högt upp på huvudet för att den ska kunna spana på byten som simmar ovanför den... Eftersom jiggen ska ligga på botten och dra längs med den gör jag antagligen fel och vevar för snabbt? Visst blev jag överlycklig när det väl nappade men det kändes mest som extrem nybörjar tur.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
      X