Blogg och guidning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blogg och guidning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Blogg och guidning

Hallå på er fiskevänner!

Har just kommit å den befängda idén att starta en blogg. Har den undertiden som jag knåpar på hemsida. Ligger nämligen i startgroparna för att dra igång lite guidverksamhet här på Västkusten med inriktning på Gädda och Öring.

Bloggen kommer att finnas kvar efter att hemsidan kommit upp men då mer som fiskedagbok. Kolla gärna in på sidan, just i dagsläget lite tom med bara en rapport, men hoppas på en del uppdateringar under vackan som kommer då man ska ut och leta öring ( inte före onsdag!!! )

Hör av er om ni har synpunkter på bloggen, vore kul med feedback!

Hat' bra!

Sportfiskeakademin
    KY 2

Laggards
    Lite skön musik

Ursprungligen postat av mrPike Visa inlägg
    Hallå på er fiskevänner!

Har just kommit å den befängda idén att starta en blogg. Har den undertiden som jag knåpar på hemsida. Ligger nämligen i startgroparna för att dra igång lite guidverksamhet här på Västkusten med inriktning på Gädda och Öring.

Bloggen kommer att finnas kvar efter att hemsidan kommit upp men då mer som fiskedagbok. Kolla gärna in på sidan, just i dagsläget lite tom med bara en rapport, men hoppas på en del uppdateringar under vackan som kommer då man ska ut och leta öring ( inte före onsdag!!! )

Hör av er om ni har synpunkter på bloggen, vore kul med feedback!

Hat' bra!

www.westcoastfishing.blogg.se
    Havsöringarna på västkusten är väl inte speciellt stora, är dom många istället?
    Hur många bomturer tål kunderna? Är inte göstrolling en bättre sak att lära ut?
    Sen har du väl havsabborre vid Falkenberg, är det något som man kan guida på?
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Det är kul att koppla sin mobiltelefon till bloggen och sen blogga live från fisket. Då kan folk följa med i realtid.

Mvh Jonas
      Pike for life

Kommentera

snabba ryck

Här går de undan!
        Jag har inte startat upp nåt ännu, kommer till hösten, kanske tidigare, måste fiska in mig ordentligt...
        Öringen på Västkusten (VK) är generellt mindre än den på Östkusten (ÖK), det stämmer, men storleken har ökat på bra på VK. En 3kilos öring är tydligen inte nån ovanlighet längre, medans en sån fisk på ÖK ses som fin öring, men inte särskillt stor.

Är inte mycket för trolling efter nån fisk, men nåt som jag ska ta till mig och utveckla under tiden här framöver.

Havsabborre skulle man kanske kunna guida på, vem vet, kanske nåt att tänka på.

Rätta mig gärna om ni tycker att har fel om öringfisket VK kontra ÖK!

Sketfiske på er!!!
        Sportfiskeakademin
        KY 2

Laggards
        Lite skön musik

Kommentera

Lycka till eller det kanske man inte får säga.
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av mrPike Visa inlägg
            Här går de undan!
            Jag har inte startat upp nåt ännu, kommer till hösten, kanske tidigare, måste fiska in mig ordentligt...
            Öringen på Västkusten (VK) är generellt mindre än den på Östkusten (ÖK), det stämmer, men storleken har ökat på bra på VK. En 3kilos öring är tydligen inte nån ovanlighet längre, medans en sån fisk på ÖK ses som fin öring, men inte särskillt stor.

Är inte mycket för trolling efter nån fisk, men nåt som jag ska ta till mig och utveckla under tiden här framöver.

Havsabborre skulle man kanske kunna guida på, vem vet, kanske nåt att tänka på.

Rätta mig gärna om ni tycker att har fel om öringfisket VK kontra ÖK!

Sketfiske på er!!!
            2-3 kilos HÖ är ju helt klart godkänt för guidning, var du än är, saken är väl att det inte får bli för många bomturer med kunder. Vet ingen som guidar på havsabborre och det fisket kräver ju inte båt.
            Här är den enda jag känner till som guidar HÖ ifrån land på västkusten,
            Senast ändrad av Alessandro; 2009-03-28, 01:46.
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Tydligen anordnar EL-GE turer till Norge på 3 dar med inriktning på havsabborre, annars ingen som kör efter det vad jag vet.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X