Enskede Sportfiske Klubb - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Enskede Sportfiske Klubb

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Enskede Sportfiske Klubb

Hejsan !

Första lördagen varje månad bjuder jag/vi på fika och informerar
    om ungdomsverksamheten, givetvis kommer det pysslas med fiskegrejor
    och annat.

Är man mellan 7-17 år gammal så är man välkommen vid klockan 10 till Tenntorp (Nacka reservatet).

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vill man veta mer om tider eller kontakta mig för frågor går det bra att meijla mig på: j.tikkanen@gmail.com

http://www.esfk.se

Mvh Tikkanen
    Senast ändrad av Seatbox 4 ever; 2009-05-12, 20:56.

ESFK har varit en kanonklubb. Var medlem där en gång i tiden. Vi arbetade med Erstaviks-bäcken och projekterade och byggde installationer för havsöringens fromma. Det blev oxå gjort film-reportage om detta arbete. Dåvarande fiskerikonsulenten i Stockholm, Yngve Ugnsgård, tillsammans med ESFK var dem som startade hela fiskevårdsarbetet i Stockholm med tanke på att bygga upp livskraftiga havsöringsstammar i så många som möjligt av Sthlm´s alla (drygt 100-talet) vattendrag.

Tror ESFK oxå arrenderade Sandasjön men är osäker på det nu. Det var i alla fall ett fint put and take vatten lite utanför sta´n.
    Mvh Flodström
    Flyfishing for salmon

Kommentera

Tackar och bockar, klubben har fortfarande hand om Sandasjön.

Mvh Tikkanen

Kommentera

Wow! det var som tusan. Måste ha varit i klubbens arrende mellan 25-35 år nu?
        Mvh Flodström
        Flyfishing for salmon

Kommentera

Låter troligt, har sett Domus reklamskyltar från 70-talet som dom använde för sin marknadsföring av frilufsliv. Dessa foton var tagna vid Sandasjön.

Mvh Tikkanen

Kommentera

haha ja jaså nystart vad? Har "gamle svarten" Mårten Wall tröttnat? Lycka till med nystarten!

Kommentera

Näe Mårten har bara ändrat befattning.

Mvh Tikkanen

Kommentera

Hej!

Jag var med på dom första insättningarna i Sandasjön, det var på 60-talet!
                Det var dåvarande ordföranden Lennart Adolfsson som drog igång det hela och lyckades arrendera sjön av Erstavik. Det finns väl medlemmar kvar som även var med på den tiden? Hasse Torell, Olle Adolfsson och Anders och förstås årets svenska mästare i pimpel veteranen Lasse Sundberg.
                Själv var jag medlem 1964-72 och tre-fyra år i början på 90-talet.
                Jag hyser en stor tacksamhet till familjen Adolfsson som tog hand om oss juniorer och sedemera seniorer på ett fantastiskt sätt!

Med vänlig hälsning Kaj Hagström

Kommentera

Enskede Sportfiske Klubb var man med i. Var ganska kul att låna klubb båten på Torö.
                  När man fick åka hem till Hasse Torell och hämta båt nyckeln.
                  Var mycket tävlande i klubben på 80-talet.
                  Hade inte tid med det när man också var med i Farsta FF. Som också satsade på allt i tävlingsväg.
                  Kul att många äldre klubbar lever kvar. Dock ej Farsta FF.
                  Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Esfk

Tjena.
                    Var också medlem många år.
                    Minns en premiär i Sanda då jag fick en havsöring.
                    Diskussionerna var många då huruvida fisken vandrat upp i bäcken från Erstavik eller om det var ett "misstag" i utsättningen.
                    Fenor och färg på köttet, för att inte tala om smaken, räckte dock för min personliga övertygelse: -Den var äkta vild!

Synd att ***** ***** lade personligt beslag på Toröbåten, och att styrelsen tillät detta. Jag tappade förtroendet då och avslutade mitt medlemskap.

Har men inventerat i bäcken på sistone? Hur mår Erstaviksöringen?
                    Skriv gärna och berätta, du som vet...
                    Senast ändrad av Quivertip; 2009-04-20, 06:52. Anledning: Peronangrepp

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X