Gäddfiskare Horndal - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiskare Horndal

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiskare Horndal

Hej jag är en 52 årig fiskefantast från Horndal i södra dalarna,som mest fiskar gädda. mina personbästa är Gädda 13,0 Gös 5,5 o abborre 1,3.Ha ett bra höstfiske alla fiskare.
    mvh hagis

Okej. Där ser man.

Kommentera

Välkommen till Fiskesnack .Själv bor jag i grannbyn,fiskar du i Rossen någe?

Kommentera

Hej o välkommen hit! Är själv ny medlem o har hittat en hel del bra saker redan här=)
        *kram*
        En kackerlacka med diamanter är ändå en kackerlacka!!

Kommentera

Hej Hagis och välkommen skall du vara!
          Trodde aldrig jag skulle se Horndal eller Rossen (av Gruvis) nämnas här på fiskesnack.

För väldigt många år sedan så fiskade jag med levande agn, löja efter gädda i den sjön. Vis av erfarenheten så hade jag apterat löjan på en 0,5m ståltafs, sänke och ett större flöte.

Jag fiskade nedanför järnvägen, på sjöns västra nordliga del.
          Då flötet plötsligt for upp och la sig liggande på sidan så trodde jag att blysänket lossat och löjan simmade uppåt. Men nått sa mig att vänta lite. Plötsligt dök flötet. Jag hajade till. Kollade bygeln att den inte hade slagit över och lät ca 10-15 m lina rinna ut, då stannade det upp. Jag väntade i 3-5 min och slog till bygeln. Efter ytterligare någon minut och utan att veta var fisken (flötet) befann sig så drog jag. Fasen oxå bottennapp? Men....skiten rörde sakta på sig. Då drog jag till slirbromsen. Det hände inget. Lina bara löpte ut med allt snabbare takt. Jag kände mig jäkligt trygg, för jag hade ju ståltafs så jag drog åt slirbromsen ytterligare men det hände inget, fisken ökade takten och plötsligt i shock insåg jag att här fanns inget att göra och då mina 200M 0,40 var slut så small spolaxelknuten. Där stod jag helt på kanten av sjön med spöt pekande ut mot mitten av Rossen med tom rulle som förstenad. Det tog en bra stund innan jag samlat mig såpass att jag klarade att ta mig hem.

Största gädda jag har haft på någonsinn.

En annan gång fick jag en 2 kg´s gädda i Rossen som var svagt rosa i köttet. Den smakade faktiskt öring!!??
          Mvh Flodström
          Flyfishing for salmon

Kommentera

Hej igen jag fiskar bara i rossen nu för tiden då jag har trailer men inget drag på bilen,ang. mina pers.bästa fick jag gäddan o gösen i dalälven men abborren fick jag i rossen.nu på hösten måste man fiska djupt i rossen ca 8 till 10 meters djup av någon anledning,kanske för att det är rätt så klart vatten i sjön.sist jag var ut trollade jag i fem timmar och fick en snipa,dyr gädda

Kommentera

Finns det några större djup i Rossen? Du nämner 8-10 m, det låter grunt.
              Jag har oxå vinterfiskat på Rossen, men aldrig haft nån större success där. Vad är hemligheten?
              Mvh Flodström
              Flyfishing for salmon

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X