Ny kille från norra bohuslän. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny kille från norra bohuslän.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny kille från norra bohuslän.

Hej!

Jag är en 33 årig kille som är ny här på forumet. Fiskar mest Gädda/Gös med klassisk trolling utan vare sig paravaner eller djuprigg. Har en linder 440 med elmotor + en liten bensinare

Hoppas kunna lära mig lite mer här för att förhoppningsvis kunna utveckla mitt fiske en del(borde ju inte va så svårt för nu e det ju mest "bonntrolling" som gäller som sagt ).
    Senast ändrad av Smile; 2011-08-30, 20:13.

hej och välkommen, fiskar du mycket i bullaren, vi har varit där några gånger och mest varit i södra sjön utan något resultat alls. Har du några tips var i bullaren vi kan försöka sjön är ju enormt lång. Vi har testat i djupbranter och i vassruggar vanligt kast från båt och traditionellt trolling, wobbler skeddrag m.m.
    Vi brukar utgå strax söder Tingvalla gård fast på andra sidan sjön.

Vi har fått en dl tips om mindre sjöar i trakten och delar gärna med mig om det ger någon utdelning.
    Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
    Nu även blog på gylta.blogspot.com
    Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Ursprungligen postat av hobbyfiske.se Visa inlägg
      hej och välkommen, fiskar du mycket i bullaren, vi har varit där några gånger och mest varit i södra sjön utan något resultat alls. Har du några tips var i bullaren vi kan försöka sjön är ju enormt lång. Vi har testat i djupbranter och i vassruggar vanligt kast från båt och traditionellt trolling, wobbler skeddrag m.m.
      Vi brukar utgå strax söder Tingvalla gård fast på andra sidan sjön.

Vi har fått en dl tips om mindre sjöar i trakten och delar gärna med mig om det ger någon utdelning.

Jag har fiskat en del i södra bullarsjön. Brukar lägga i båten nästan ända nere i söderänden (direkt du kommer fram till sjön om du kommer ifrån Hällevadsholm och e på väg mot Bullarn)

Har haft en del fina höstdagar med mycke gädda men också många pass där det varit trögt. Fick min största gädda hittills ganska nära där jag lägger i båten på tingvallsidan en höstdag för 2 år sen.

Tips om andra sjöar mottages såklart tacksamt.
      Senast ändrad av Smile; 2011-08-30, 20:13.

Kommentera

Har du testat aspen som ligger närmare hällevadsholm?

Kommentera

Aspen

Ja jag har fiskat en del i Aspen. Har fått en del fina abborrar men aldrig några riktigt stora gäddor.

Kommentera

ohoj jag kör en av fiskevaktsbåtarna i södra sjön (ner till sundshult ungefär).jag kan fixa karta med djup på om det kan vara till någon hjälp den är väl från 70-talet men den borde väl stämma ganska bra.
            pappa till elvira och amb 1601c

Kommentera

håller du kollen på fiskarna så kan du ju få tips om att dom som bor mellan Rassarna och Ulseröd har problem med bla tyskar som kör med långrev och minst 5 spön på man. Vid helgeröd där vägen går precis vid vattnet brukar dom kampa och sedan okupera det lilla skäret utanför.
              Har själv sett dom och dom bryr sig inte när man upplyser dom om vad som gäller, kolla extra nästa sommar, själv blir jag förbannad för många fåglar häckar på skäret men det skiter dom också i. Så jag har lovat att hålla öga på dom när jag är där.
              Har fiskat en del i det området utan resultat så vi funderar på att gå närmare mot hällevadsholm eller har du bättre tips på platser, främst gädda men också annan fisk.

Kommentera

Ursprungligen postat av hobbyfiske.se Visa inlägg
                håller du kollen på fiskarna så kan du ju få tips om att dom som bor mellan Rassarna och Ulseröd har problem med bla tyskar som kör med långrev och minst 5 spön på man. Vid helgeröd där vägen går precis vid vattnet brukar dom kampa och sedan okupera det lilla skäret utanför.
                Har själv sett dom och dom bryr sig inte när man upplyser dom om vad som gäller, kolla extra nästa sommar, själv blir jag förbannad för många fåglar häckar på skäret men det skiter dom också i. Så jag har lovat att hålla öga på dom när jag är där.
                Har fiskat en del i det området utan resultat så vi funderar på att gå närmare mot hällevadsholm eller har du bättre tips på platser, främst gädda men också annan fisk.
                min båt kör från inloppet till långvallsälven och till sundshult,söderut är det en annan båt från i år men om du ser nåt kan du skicka ett sms så kan jag åka och kolla i år har båten nästan stått still pga elproblem men nu tror jag att jag fått ordning på den men som sagt e de nåt problem kan du ringa mig på 0704284993
                mattias
                pappa till elvira och amb 1601c

Kommentera

Tjena

Jag vill gärna ha tips om bra platser för iläggning av båt i Bullarsjön och bra lekvikar för gädda i kärnsjön och bullarn ?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                  X