Hallå där i stugan! :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hallå där i stugan! :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hallå där i stugan! :)

Efter att ha varit medlem på detta underbara forumet i ungefär ett år så känner jag att en presentation äntligen är på sin plats.
    Likt en gädda så ligger jag i vassen och studerar alla härliga trådar, inlägg och diskussioner här inne. Jag skriver inte så mycket men är enda väldigt aktiv på så vis att jag läser och lär mig väldigt mycket här. Nåväl, här kommer en något kantstött och lite halvrostig presentation om mig.

Jag är en ensamstående mamma på 22 år som bor i Smålands mörka skogar. Studerar till sjuksköterska sedan drygt två år tillbaka.
    En väldigt sprallig, positiv men något blyg tjej med ett stort intresse för djur, framförallt vattendjur. Mitt intresse för fiskar grundar sig i akvaristikens härliga värld. Blev introducerad till sportfiske för drygt två år sedan när jag var på semester i Göteborg. Jag fick då nämligen följa med min kompis ut att fiska. En fisketur som resulterade i drygt tio bottennapp, en panikslagen kompis och noll fiskar. Trots detta så föll jag pladask för sportfiske och har sedan dess haft ett brinnande intresse.
    Jag har tyvärr inga större ekonomiska krafter men har tack vare eldsjälar här fått lite fiskedrag och oändligt med tips och kunskap. Något jag värdesätter väldigt mycket!
    Jag fiskar egentligen allting som rör sig i vattnet, även om gädda och abborre är två personliga favoriter. Det är inte ofta jag får fisk men när jag väl får det så blir jag alltid lika glad. Mitt personbästa på gädda är 2,6 kg och 0,4 på abborre. Siktar på att spränga 3kg-gränsen i sommar. Favoritdraget är Atom

Det var lite kort om mig och hur jag introducerades till sportfisket.
    Om någon är sugen på att prata så är det bara att skicka iväg ett meddelande. Tycker det är väldigt roligt att prata fiske och är öppen för att lära mig nya saker!

Ha en fortsatt underbar påsk och skitfiske på er!
    Senast ändrad av Sophie; 2016-03-28, 20:58.

Hej & välkommen hit!
    Jag är själv ny medlem här på forat.
    Smålänning som har emigrerat från Aneby till Kalix.
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Välkommen!

Här finns som du säger mycket att lära! Smålänning från Eksjö har dock emigrera till Stockholm!

Skitfiske!
      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Välkommen hit, till internets bästa forum

Kommentera

Välkommen säger jag också då.
          Vaggerydsbo som flyttat till stora Jönköping på tal om att emigrera kors och tvärs

Kommentera

Ja, välkommen säger en gammal Malmö-bo som emigrerat till Södermanland :-)
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Tack så jättemycket!
              Det verkar som att många migrerar från Småland till övriga Sverige. Själv gjorde jag tvärtom (Dalarna till Småland)

Kommentera

Ja, ja... Ska inte gå in på mina migrationer, bara hälsa dig hjärtligt välkommen hi till FS. Om du kollat runt här i ett helt år så har du säkert sett att en ständigt återkommande uppmaning är att använda sökfunktionen. Har du provat det så har du säkert också märkt att den inte alltid ger svar på dina specifika frågor, så fråga om du vill veta och inte fått svar!
                Skit fiske!
                Gösta

Kommentera

I mitt fall var det studier i Luleå o under tiden blev det kärleken också.
                  Numera är man fast här uppe.
                  Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                  X