Ny medlem intresserad av jerkfiske framförallt! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny medlem intresserad av jerkfiske framförallt!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny medlem intresserad av jerkfiske framförallt!

Hej hej allihopa!

Kenneth heter jag och jag är 33 år. Jag bor i Njurunda, söder om Sundsvall, med min sambo, dotter och bonussöner.
    Jag växte upp med fiske framförallt efter gädda och abborre i sjön strax intill min pappas hus. Jag metade mycket från bryggan med min bror och pappa och vi tog även många båtturer och försökte fånga gädda. Dock blev det aldrig något riktigt stort för nån av oss och med detta i bakgrunden och med allt mindre tid under senare år så tappade jag sakta men säkert mitt intresse för fiske.

Men under senaste tiden så har suget på att återuppta fisket blivit större och större tills jag för några veckor sen fick nog och kände att jag måste bara ta tag i detta. Jag tänkte dock att denna gång ska jag välja min utrustning och fiskestil själv så att det känns äkta för mig.
    Jag har efter research fastnat för jerkfiske och redan beställt grejor för detta. Tänker att mitt intresse för jerk helt enkelt grundas främst i att jag ännu inte lyckats fånga den där storgäddan som jag jagade som ung.

Tänkte att jag kommer att behöva väldigt mycket hjälp för att hitta bra utrustning och tips på jerkfiske eftersom det är helt nytt för mig så jag tänkte att ett medlemskap på detta forum kanske kan kicka igång resan.
    Hoppas på seriösa, trevliga och intressanta diskussioner från er som delar detta intresse med mig.

Tack för mig så länge!
    Mvh Kenneth

Hej och välkommen! Här kan du lära dig en hel del. Ett tips är att använda sökfunktionen så hittar du svar på det mesta. Ett annat är att använda köp/sälj delen och göra klipp... vi fiskare köper och testar en jäkla massa prylar, så där kan man spara pengar.

Kommentera

Välkommen och grattis på namnsdagen! :-)
      //K

Kommentera

Välkommen hit :-) här kommer du trivas som "fisken" i vattnet kan man säga :-) själv är jag flugfiskare, men ville välkomna dig hit :-)
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Är du mobil i ditt fiskande eller har du något "hemma vatten"?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
          X