Olycksdrabbad fiskare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Olycksdrabbad fiskare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Olycksdrabbad fiskare

Hallo!

Mitt namn är Emil, jag kommer från Helsingborg, för tillfället bosatt 2 mil utanför Landskrona i någon håla gud glömde. Efter de senaste årens fiske(o)lycka men med tappert tålamod så skulle jag väl numera beskriva mig själv som en misslyckad fiskare haha.

Fiskar spätta i Helsingborg då och då när vädret tillåter, inget spännande fiske men man brukar få fisk i alla fall och det är en sjukt god fisk!
    Fiskar även med båt utanför Landskrona ett par gånger om året.

Min stora passion är dock insjöfiske och allmänt sötvatten som åar och dylikt, vilket jag försöker fiska i så ofta jag kan, men har inte fått fisk på flera år tror jag och det är sjukt enerverande så nu tänkte jag att det var dags att regga sig här och snacka med lite andra fiskare och få bot på min förbannelse.

För närvarande är det kävlingeån och lödde å som gäller med min gummibåt trots att jag aldrig fått en fisk där, det brukar sluta att jag slutar fiska efter ett par timmar och matar småfiskarna med mina mackor istället..

Så här är jag, kul att vara här, skitfiske på alla!

Vilken metod fiskar du efter? Om det är mete efter vitfisk kan vi fiska tillsammans: flötmete och bottenmete mest med feeder. Även andra metoder kan vara intressanta men då är jag inte så kunnande.

Jag är från Malmö. Just nu är det ganska tajt och inom kort reser jag bort men nån gång senare kan det gå bra.
    Tight lines!
    CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Ursprungligen postat av CDan Visa inlägg
      Vilken metod fiskar du efter? Om det är mete efter vitfisk kan vi fiska tillsammans: flötmete och bottenmete mest med feeder. Även andra metoder kan vara intressanta men då är jag inte så kunnande.

Jag är från Malmö. Just nu är det ganska tajt och inom kort reser jag bort men nån gång senare kan det gå bra.

Jag kan köra vad som helst, kör mycket spinnfiske och mete. Absolut, jag fiskar gärna med någon annan, fiskar alltid själv eller med sambon (vilket inte är kul) så det låter trevligt

Bara säg till när du är sugen en dag så sticker vi

Kommentera

kör du mete med mask är det ju nästan fångstgaranti på abborre, annars kan jag rekommendera fluga på upphängare, funkar sjukt effektivt det med.

Kommentera

Ursprungligen postat av mackaveli Visa inlägg
          kör du mete med mask är det ju nästan fångstgaranti på abborre, annars kan jag rekommendera fluga på upphängare, funkar sjukt effektivt det med.
          Verkar segt med det, har provat meta med mask flera gånger i lödde/kävlingeån utan framgång.

Men fick min första gädda i den ån efter jag inhandlat ett nytt fint drag för ett par dagar sedan. Den gäddan vägde säkert ett halvt kilo
          Sen var jag ute igår och provade lite nya metoder och fick mig en gädda till! Den var större än den första som tur var, 2-3 kilo kanske så det verkar gå framåt lite nu.

Skam den som ger sig hehe

Kommentera

Det beror på vattnet vilken metod med mask är bra: flötmete eller bottenmete. Därefter kan man tackla på olika sätt. Mask är bra för abborre eller med jigg/spinnare/drag. Man får prova men jag tror att mask kan ha en bra chans bara att hitta rätt tackel.

Jag knappt kan vänta för att följa med och lösa gåtan. ;-)
            Tight lines!
            CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X