Ny nybörjare nyregistrerad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny nybörjare nyregistrerad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny nybörjare nyregistrerad

Tjena.

Jakob heter jag. Bor i björnlunda utanför Gnesta i Sörmland.
    29 år gammal, Har två barn, en fru och en hund.
    Har väl fiskat till och från sen barnsben, men dök på lite mer seriöst/planerat fiske för första gången förra året.

Då det blev gäddfiske, bäcköring och regnbåge med ett par goda vänner och kollegor så blev jag mer än skapligt intresserad.
    Jag provade allt från fluga till tunga softtails och fastnade faktiskt för båda dessa ytterligheter. Bäcköring med fluga var ju inte fel att landa efter mycket om och men. Och hugg-galna gäddor finns det plats för med, drömmen vore ju att landa en 10+

Jag jagar så fisket blir dessutom perfekt att hålla på med sommarhalvåret
    Nu är det som så att jag saknar fiskekompisar i min direkta närhet. läs Gnesta med omnejd.

Några vidare rekord på fiskar har jag inte men jag har dragit lite olika roliga fiskar genom tiden jag hållit på iaf
    Ska börja mäta/väga nu. Så får jag helt enkelt uppdatera allt eftersom!

Hojta till om du vill ha med en rätt trevlig(enligt andra) men jäkligt oerfaren(enligt mig själv) kille på fisketuren

Mycket välkommen! Du kommer säkert hitta polare här.

Rekord har väl aldrig riktigt varit min grej att jaga efter, däremot har jag ofta tänkt att man borde hålla lite bättre statistik över sina fisketurer där längd/vikt är en indata. Ett bra sätt att lära sig sina fiskevatten också, om man antecknar väder, fångstplats, bete och andra förhållanden också.
    A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Kommentera

Välkommen till ett bra forum!

Kommentera

Hej och tack

@kalle mandelstam;
        Håller med om statistik förandet, i jakten är jag en riktigt analys-nörd och det brukar bara leda till bättre förståelse för marken

Kommentera

Välkommen!

Kommentera

Hej Och välkommen

Precis samma historia som du, massor med fiske när man var yngre, sedan sporadiskt fram till att spöt gick av.
            I höstas upptäckte sonen fiske ... Nu är man så långt ner i fisketräsket man kan komma

Peter

Kommentera

Ja, inte är det lätt att hålla sonen stången när det gäller fiske nuförtiden. Min sjuåring står och nöter på tomten med sitt abumatic-set. Ser nu att det är dags att byta till nåt större för honom

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X