Hej! Ny Gotlänning här! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hej! Ny Gotlänning här!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Så är det med fisket här, man ska ha en jädra tur att vara på rätt ställe vid rätt tidpunkt om man ska få nått till längs kusten eller till havs, meta flundra ger vanligt vis rätt bra så här års och strömming får man i dom djupa hamnarna näbbgädda får man när de är inne man måste pricka rätt dag bara, buttarna är desvärre borta dom me nuförtiden... vi inriktar oss mest på insjöar och djuphavsfiske efter torsk när vädret bjuder till... finns nån enstaka värsting trollingbåt på ön har jag sett men har ingen aning om de får nått eller var de fiskar, har svårt att tänka mig att de får nånting eller så vet dom var de ska vara...

Kommentera

Känner en som nätfiskar buttar utanför Lau-När-ronehamn och får en hel del där. Mitt tips är att kolla var gubbarna lägger sina nät, så har jag listat ut var öringen går in på en del ställen. Bla hittade jag ett superställe så som jag aldrig föreställt mig skulle vara speciellt bra.

Kommentera

Jag har hört talas om att det finns nån butte lite hit å dit där på andra sidan... Går det att meta Butte/Piggvar? Jag har metat flundra även för när det fanns litte buttar här men aldrig fått nån...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
        X