Hejsan hejsan från Nynäshamn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hejsan hejsan från Nynäshamn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hejsan hejsan från Nynäshamn

Hej alla glada likasinnade fisketokar!

Jag är en inbiten glad amatör som fiskat en stor del av mitt 32-åriga liv runt om i Nynäshamns kommun.
    Allt ifrån torsk på slutet av 80-talet utanför Torö runt landsort, stora och lilla grässkär mm till insjöfiske och kustfiske mestadels från land då jag till min stora sorg inte äger båt eller för den delen känner någon som har båt längre.

Fram tills för ett par år sen så var det mest sporadiskt man åkte ut och fiskade men sedan förra våren så har jag och min svåger fått tillbaka ett rejält fiskeintresse igen och vi fiskar så ofta barn/fruntimmren tillåter
    Förra året började han med jerkfiske medans jag stod med haspelrulle och kastade vobblers å skedar hejvilt,
    i år har även jag införskaffat mig ett jerkset och provar mig fram även fast jag fortfarande är lite småkär i mina atom- och toby-skedar.
    Vi har dessutom börjat testa oss fram med dropshots dock tyvärr utan större framgång hittills men det kommer tids nog.

Rekord...
    Nja jag har inga som man lyfter ögonbrynen över direkt.. kanske skulle vara 3,2kg brax på mete som jag fick i 10-årsåldern, är dålig på vad som är stort och smått på dessa firrar.
    Gädda har jag aldrig varit över 5kg på (än!), dock fick svågern en fin 8kgs gädda som var smal och lång som attans i en av våra insjöar här nere tidigare i år, det var riktigt skoj!

Nog om mig/oss, nu ska jag utforska forumet och förmodligen kommer jag kunna lära mig massor av matnyttigt ifrån alla grymma trådar som finns här!

Tack och bock
    /Marcus

Vilken sjö om man får fråga drog han 8kgs gäddan ?

Mvh Johall

Kommentera

Det var i fjättern.
      Kom precis hem från en tur med roddbåten i muskan, jag å svågern fick ett dubbelhugg där han hade en 2,07 kg gös på och jag hade en 4,3ish kg gädda haha det var galet kul

Kommentera

Tjenare! Kul med nynäshamnare!! Alltid roligt att få gös!..
        Fiskar ni mycket i Muskan?

Kommentera

Tjenare jaa det är något speciellt med gösen haha.
          Jo det blir en hel del i muskan då vi har en liten roddbåt där

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
          X