Silverbågen checkar in - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Silverbågen checkar in

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Silverbågen checkar in

Som fiskeintresserad egenföretagare med ett bolag som heter Silverbågen AB. ägare till en Silver Shark och en SAAB 95 Aero i Silver metallic så borde jag kanske ha anat att jag en dag skulle bli en passionerad havsöringsfiskare..

Efter att sedan barnsben i första hand ha spinnfiskat efter gädda och abborre i sjön på landet på somrarna, kört lite gäddfiske i skärgården med gamla jobbarkompisar ett par ggr per år och en kortare laxtrollingkarriär kring millenieskiftet så bestämde jag mig för drygt ett år sedan att ta tag i det latenta fiskebehov som legat och pyrt alldeles för länge.

Målsättningen blev att jag skulle se om det gick att få en havsöring längs kusten i sthlms skärgård. Började nöta och scanna nätet på information för att inhämta kunskaper om detta fiske.

Började med vanligt spinn med gamla grejjer som fanns i förrådet/draglådorna men det dröjde inte länge förrän man hade kittat upp sig med nya spön, rullar, bombarda flöten, flugor etc

Efter att till slut avverkat de "1000 kasten" small det första silvret på. Snacka om jungfrusil.....

Nästa mål blev att få nåt på flugspö....nya kitt inhandlades med spön, vadare, flytring etc och sen låg man och guppade i furusundsleden tillsammans med sälarna och skarvarna i jakt på det åtråvärda silvret...

När första säsongen summerades så hade 6 havsöringar landats, 3 på bombarda med fluga, 1 på flugspö och 2 på spinn med egenhändigt tillverkat drag...den största på 4 kg.....och som krona på verket lyckats vinna Grinda Öring Open med team Silverbågen...

Nu är jag inte enbart insnöad på kustfiske efter havsöring utan har även under senaste året hunnit med att trolla lax utanför Singö med en 10+ och en 6,5a som resultat, varit med och kommit 2a i Ottsjön trolling masters, dragit öring och harr på fluga i Lövsjöströmmen i Jämtland, plockat öringar på fluga i Drängsjön - Österåkers Sportfiskeklubbs klubbvatten (där jag är medlem)....och självklart även de vanliga gädd- och abborrefisket som också hunnits med.

När jag tittar framåt så ser jag förutom att komma igång med årets silverjakt fram emot den första flugfångade gäddan, första gotlandsturen, laxfiske i viskan, kveite i nordnorge mmmm och mellan huggen få ta del av och utbyta erfarenheter med övriga medlemmar i detta forum..
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Välkommen, Joakim! Havsöringen är en lurig rackare, men du verkar ha listat ut hur de ska tas! Vi ses säkert uppe vid Domarudden, fisket där är hett nu efter en isättning i veckan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
      Välkommen, Joakim! Havsöringen är en lurig rackare, men du verkar ha listat ut hur de ska tas! Vi ses säkert uppe vid Domarudden, fisket där är hett nu efter en isättning i veckan.
      Tackar!

Har klippt öring på fluga vid de tre senaste besöken vid D-udden.... Innan utsättningen i måndags.

Den sista var kul för den tog på torrt på ganska långt håll och gav en fin drillning...

Cya!

Kommentera

Välkommen hit! Mycket trevlig presentation
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
          Välkommen hit! Mycket trevlig presentation
          Tackar!

Kommentera

Du var med Per Schilling & Co och tog hem Grinda Open alltså? Riktigt roligt. Sitter i styrelsen med Per, kanske vi setts förut?

Kommentera

Just det.

Känner igen dig från Hi Sport och tror att jag såg dig vid D-udden vid nåt av mina första besök förra hösten.

Anade också att det kunde ha varit du som Per har snackat om som ny medlem i styrelsen vi nåt tillfälle.

Vi kommer säkert springa på varandra men du får gärna höra av dig med ett PM om du är sugen på att sticka ut och fiska vid tillfälle.

Kommer ha några veckor med mycket arbete närmsta tiden men mot slutet av oktober räknar jag med att dra igång havsöringsjakten på allvar.

Vilken typ av fiske kör du mest?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X