Simon från Finland ;) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Simon från Finland ;)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Simon från Finland ;)

Tjenare alla fiske glada

Är en 20årig pojke från Finland Österbotten, närmare bestämt Vasa. Började, som säkert alla andra med att fiska Gädda men har blivit mer intresserad av Abborre, Öring så får se om det hinner bli någon fin fångst fören isen lägger sig Är inte så bra på vad man bör och skall använda för jiggar/drag till Abborre, Öring så förslag mottages mer än gärna Kan väl meddela att jag var ute och provade fiska efter Gädda tidigare idag, trots det blåsiga vädret slutade i en helt ok fångst, var lite trögt i början men när jag väl fick upp farten så tog det aldrig stopp det lustiga var största gäddan fick jag på en spinnare, Abu reflex wasp. Det var väl allt, bara att fråga om ni undrar något

Hej Simon & välkommen!

Snyggt namn btw En jigg för abborre jag kan tipsa om´är relax 4tum. Tog min Pb Abborre på en relax 4tum som vägde 1,5kg nu i somras

Skitfiske!

Kommentera

För öringen om du har gott om dem där i närheten av Vasa Finland, vänta tills vattnet når ca 6-8 grader skulle tro slutet på oktober hela november och även december kan fungera, januari oxå inte omöjligt så länge det är lite kallt och isfritt, testa lagom stora skeddrag eller "kustwobblers" använd spinnstopp och fiska lagom långgrunda stränder, helst steniga, kolla sjökortet där vind och vågor ligger på, det hugger om de finns där men det kan ta tid och inte alla ställen är rätt även om de ser ideala ut både på sjökort och med ögonen dessvärre, lycka till, finns de där så hugger de tro mej! och som sagt lycka till!
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Välkommen Simon!

Härligt att det trillar in fler finnar här också, om jag väntat. Jerksimon's tips om borren verkar vara intressant. Själv har jag som favorit en 6grams röd jigg skalle med vit kropp. Funkat best för mig under åren. Du får gärna informera om hur fisket funkar där uppe. Ska nämligen flytta mig uppåt då jag är klar med studier. Skit fiske på dig!

Kommentera

Hej och välkommen

Många Simon på forumet nu känns det som!

Som Herr Jerksimon redan föreslagit, 4" relax, men skule även rekommendera Vibrax spinnare och Savage gear rotex spinner. Sen de vanliga röda twin tailarna brukar funka riktigt bra!

Lycka till och Skitfiske på dig!

Kommentera

välkommen. Kul att se fler vasabor här Vart fiskar du öring här i trakterna då?

Kommentera

finfint med flera finlandsvenskar !
              testa merikarvia föröring vet jag ! grymt fint ställe

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X