21-årig tjej börjar fiska... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

21-årig tjej börjar fiska...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 21-årig tjej börjar fiska...

Jag är en 21-årig tjej som heter Rebecca. Pluggar utanför Malmö men kommer egentligen från Göteborg, dit jag tänkt flytta tillbaks när jag pluggat klart.

Precis börjat fiska! Har en mycket fiskeintresserad vän som tog med mig till Citadellet en dag. Jag hade inte speciellt höga förhoppningar - mitt tålamod är inte på topp och detta har jag ju hört att man ska ha när man fiskar. Men, jag fick minsann fisk! Och det var ju JÄTTEROLIGT!

Click image for larger version

Name:	015.jpg
Views:	1
Size:	985,0 KB
ID:	1811124

Mitt första egna spö och en rulle är nu införskaffade. Jag vann dessutom en tävling här som Silverfisk höll i, där jag fick en MASSA kustfiskedrag. Nu har jag haft lite annat för mig så jag har inte hunnit testa dem än, men det kommer! Fiske känns absolut som ett intresse värt att satsa på - utomhus, natur och lugn och ro (om man inte gör som jag och blir helt adrenalinstinn när fisken hugger ).

Välkommen till fiskets värld!

Jag tror att adrenalinet rusar till på oss alla när fisken kliver på kroken men man lär sig med tiden att dölja det i vissa fall

Hoppas fisket kommer att gå bra för dig och att kustfiskekitet du vann här kommer att leverera!

Kommentera

Välkommen till forumet och i sportfiske träsket!

Troligen, blir det ett livs långt intresse.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rebecca Visa inlägg
        Jag är en 21-årig tjej som heter Rebecca. Pluggar utanför Malmö men kommer egentligen från Göteborg, dit jag tänkt flytta tillbaks när jag pluggat klart.

Precis börjat fiska! Har en mycket fiskeintresserad vän som tog med mig till Citadellet en dag. Jag hade inte speciellt höga förhoppningar - mitt tålamod är inte på topp och detta har jag ju hört att man ska ha när man fiskar. Men, jag fick minsann fisk! Och det var ju JÄTTEROLIGT!

[ATTACH=CONFIG]42850[/ATTACH]

Mitt första egna spö och en rulle är nu införskaffade. Jag vann dessutom en tävling här som Silverfisk höll i, där jag fick en MASSA kustfiskedrag. Nu har jag haft lite annat för mig så jag har inte hunnit testa dem än, men det kommer! Fiske känns absolut som ett intresse värt att satsa på - utomhus, natur och lugn och ro (om man inte gör som jag och blir helt adrenalinstinn när fisken hugger ).
        Fin firre! Sugen på testa Citadellet.

Men det är sånt skiiiiiiiitväder hela tiden!! Bryr mig inte om det regnar men det är den där Skånska blåsten!

Och man skall få lite adrenalin när fisken hugger!

Kommentera

Grattis till den fina fisken!!
          Kan garantera dig att fisket kommer troligen bli din tillflyktsort no.1 mellan tentor och föreläsningar...
          + att det är ju ganska trevligt komma ut i naturen och njuta.
          ABU Fantasista "RED" FSR-903M + ABU Neos 20D
          ABU Fantasista Oren´Ji FSO-922H + ABU Neos 20D
          Berkley Muscle 662MH + ABU 6601 C4
          Berkley SSGC-1303MH + ABU 6601 C4
          Penn Oversea Pro Travel + Penn International 975LD

Fenwick Techna AV 9 #6 + Fenwick Worldclass V2
          Fenwick Techna AV 9 #8 + Fenwick Worldclass V2

Kommentera

Ja nu var det ju bra längesen jag var inne här... men jag har fortsatt fiska! Under sommaren har jag flera gånger varit på Citadellet. Alltid fått fisk, mycket roligt! Kanske inte de största men de har i alla fall suttit där på kroken En abborretur på Vomb har också blivit av, hela 33 abborrar fick jag, första gången jag fiskade abborre. Det var riktigt kul, drog ju fisk efter fisk efter fisk... roliga saker det där!

Har också varit en sväng i Blekinge och fiskat gädda för första gången i mitt liv - DET var VÄLDIGT kul! Gäddor är stora och elaka och har tänder... men jag fick 16 stycken! Fantastiskt nöjd efter en väldigt fin dag ute på havet. Såhär glad kan man bli då:

Click image for larger version

Name:	PA230011.jpg
Views:	1
Size:	606,8 KB
ID:	1765063

Kommentera

Grattis Rebecca till ditt nyfunna intresse och dina fina firrar. Nu är du fast det märks .
              Själv har jag oxå vunnit en silverfisktävling, första priset var ett besök av anticimex
              Slår gärna ett slag för dina fiskeställe kan väl knappast bli bättre, vomb är min personliga favorit.

Kommentera

Riktigt bra premiär ja de e väll ingen tvekan om att du är fast i fiske träsket nu
                http://vertikalblogg.wordpress.com/

Kommentera

Fan så grymt kul för dig, om du vill ha mer tips så kan jag rekommendera dig att ta kontakt med Ella Micalsen eller Cecilia Grönberg på facebook. Det är ett par grymma fisketjejer som mer än gärna delar med sig av sitt kunnande och sina erfarenheter. Välkommen till den underbara undervattensvärlden. Önskar dig evigt skitfiske Rebecca.

Kommentera

Ursprungligen postat av stiva Visa inlägg
                    Grattis Rebecca till ditt nyfunna intresse och dina fina firrar. Nu är du fast det märks .
                    Själv har jag oxå vunnit en silverfisktävling, första priset var ett besök av anticimex
                    Slår gärna ett slag för dina fiskeställe kan väl knappast bli bättre, vomb är min personliga favorit.
                    Haha!

Ja Vomb var väldigt trevligt! Trodde inte alls jag skulle uppskatta det (återigen tålamodet), men när man plockade fisk efter fisk efter fisk kändes det ju lite annorlunda... En i båten fick dessutom en gädda. Inte så stora som de jag fick i Blekinge men det var ändå en spännande överraskning!

- - - Updated - - -

Ursprungligen postat av diffanatics Visa inlägg
                    Fan så grymt kul för dig, om du vill ha mer tips så kan jag rekommendera dig att ta kontakt med Ella Micalsen eller Cecilia Grönberg på facebook. Det är ett par grymma fisketjejer som mer än gärna delar med sig av sitt kunnande och sina erfarenheter. Välkommen till den underbara undervattensvärlden. Önskar dig evigt skitfiske Rebecca.
                    Bra tips, det ska jag spana in! Tack!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X