Alldeles färsk medlem :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alldeles färsk medlem :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Alldeles färsk medlem :)

hej hej! Ola heter jag, 29 år ung, bor utanför karlstad tillsammans med min sambo och två döttrar.

Har läst här rätt så länge, men inte tagit steget att regga mig. Nu blev jag intvingad av en annons på en elmotor

Har en liten plasteka i Östra Örten och har fastnat lite i vertikalträsket Har dock skrivit en To-Fish-lista som ska betas av innan säsongen är slut, så jag får lite variation

Normalt är jag väl en ängiven flugfiskare, men bor man i Karlstad och har småbarn så är det inte så ofta man tar sig iväg på de turer som krävs för lite kvalitativt flugfiske Så nu är det turer med båten som gäller istället.

Ja, det var väl det

Välkommen hit! Kul med nytt folk på forumet.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tack tack

Kommentera

Du bor ju perfekt med vänern och laxfiske som "hemma vatten "och hyffsat nära till bohusläns salta kustfiske och norskt havsfiske, bara att lära upp barnen att fiske är det roligaste som finns. Jo även min sambo rynkar på näsan ibland men så länge jag fixar middan så får jag fiska och jaga såmycket jag vill

Kommentera

Ja, egentligen är det ju så Vänerna har jag fiskat i kanske 5-10 ggr. Aldrig laxtrolling dock. Undrar om sväronens linder klarar av öppet grodhav Med inhandlandet av elmotor nu är det faktiskt möjligt att trolla med deras båt Havsöring har jag aldrig provat heller, skämmes! När det bär iväg blir det ofta norra sverige eller norge för finlir med fluestanga

Kommentera

Välkommen till detta trevliga forum!
            Speciellt eftetrsom du är värmlänning och vertikalfiskare dessutom.....kan ju inte bli bättre
            Mvh Micke

Kommentera

Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
              Välkommen till detta trevliga forum!
              Speciellt eftetrsom du är värmlänning och vertikalfiskare dessutom.....kan ju inte bli bättre
              Mvh Micke
              Tack Hör av dig om du har vägarna förbi Molkom

Kommentera

Ursprungligen postat av Cpt.Hook Visa inlägg
                Tack Hör av dig om du har vägarna förbi Molkom
                Det ska jag!
                Man kanske kan få en guidad tur på Ö. Örten i sommar?
                Har bara fiskat i V. Örten förut.
                Mvh Micke

Kommentera

Absolut! Dock med förbehållet att jag håller på att lära mig sjön själv Börjar kunna södra änden hyffsat nu (Acksjöviken), norra änden blir nog lite mer utforskad i år när jag har elmotorn

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                  X