26 år gammal fisketok i Bromölla (Skåne) söker nya fiskekamrater - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

26 år gammal fisketok i Bromölla (Skåne) söker nya fiskekamrater

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 26 år gammal fisketok i Bromölla (Skåne) söker nya fiskekamrater

Hej alla fiskefreaks!

Jag är en 26 år gammal (fyller 27 i November) kille som är fullkomligt nykär i sportfiske. Fiskade massor som ung, tills jag blev 16 år, då jag hamnade lite snett om man säger så... Nu, tio år senare, så har jag varit rejält fisketokig sen drygt ett år tillbaka, och brinner mer för fisket än vad jag gjorde innan avbrottet när jag var 16!

Jag vill lämna mitt gamla liv bakom mig helt och hållet och har nu bosatt mig i Bromölla i Skåne (nyinflyttad sen två veckor tillbaka). Detta betyder att jag är ganska ensam för tillfället, och nästintill desperat efter en trevlig fiskepolare att dela naturupplevelser med!

Jag har tyvärr ingen bil, men kan vara väldigt flexibel och mobil med kollektivtrafikens hjälp, speciellt nu i sommar då jag har skaffat sommarkortet redan, och kommer att kunna resa runt i hela Skåne, dygnet runt (för drygt en femhundring, köp om ni bor i Skåne!), fram tills mitten av Augusti. Har redan skaffat årskort för både Ivösjön/Levrasjön och Helge Å!

Fiskemetoder jag ägnar mig åt regelbundet:

Jerkbait - Ambassadeur 5601 JB med allt UT har att erbjuda för tungt fiske - Strike Pro Contest 6,6 fot - Buster Jerk, Bandit Tail, Salmo Slider, The Pig Jr. etc.)

Spinnfiske - Shimano Stella 2500FE, Shimano Speedmaster 240MH - 14-40g beten, spinnare/jiggar/wobblers/tails/skeddrag etc.)

Drop-shot, gäddmete, bottenmete kör med haspel-utrustningen, ska inhandla fler utrustningar i takt med breddandet av mina metoder

Isfiske - regelbundet på vintern i alla fall haha, 5 isspön, pulka, beteshink med syrepump etc.)

Skulle gärna vilja prova på:

Specimenmete - Vi kan väl ta en sväng till Rögle dammar och dra upp några bamseabborrar? Eller finns det någon sutartokig i närheten som vill visa mig hur man drar Sutare vid Tivoli-parken i Kristianstad? Även Sikfisket i Skräbeån är ju intressant (december iofs), jag kan erbjuda sovplats med tre minuters gångväg från min port till poolerna

Karpfiske - Något jag drömmer om att få prova på!

Vertikalfiske - Riktigt, riktigt sugen på det! Mina två första tjockis-gösar gav onekligen mersmak!

Trolling - Det hade varit rena drömmen att få komma ut med båt på Ivösjön eller Levrasjön!

Flugfiske - Om det är någon som kan tänka sig att lära ut lite

Havsfiske - Pilka Torsk etc.) kan också vara intressant, vill gärna bli motbevisad att det inte skulle vara relativt "själlöst" jämfört med "intimt" sötvattensfiske.

Lax och öring-fiske - Någon vänlig själ runt Mörrum som vill inviga mig? Kan tillägga att jag har sett fyra öringar i 2-3 kilos-klassen mina två senaste jerk-pass vid skräbeå-mynningen, men inte haft spinnare etc. med mig...

Om någon är intresserad så tveka inte att direkt skicka ett PM. Och kom mer än gärna med frågor!

Med vänliga hälsningar / Joakim Glantz

PS: Jag bedriver Catch & Release på all fisk jag får upp. Den sista fisken jag åt var gösarna jag fick i November!

Att jag nämnde min dyra utrustning var verkligen inte för att skryta, utan mer för att ge er en liten inblick i mitt prylnördande bara. Vet mycket väl att dyra prylar inte gör mig till en bättre fiskare, men det blir roligare och framförallt relativt problemfritt!

Jag kan serva Ambassadeurer också, skruva isär dom i minsta beståndsdel, rengöra allt, smörja och fetta in med rätt grejjer och montera ihop den igen. Hjälper gärna till vid eventuell fisketräff!

Tjena Joakim och välkommen till fiskesnack.com

Ligger ett PM till dig. :P
    ABU Fantasista "RED" FSR-903M + ABU Neos 20D
    ABU Fantasista Oren´Ji FSO-922H + ABU Neos 20D
    Berkley Muscle 662MH + ABU 6601 C4
    Berkley SSGC-1303MH + ABU 6601 C4
    Penn Oversea Pro Travel + Penn International 975LD

Fenwick Techna AV 9 #6 + Fenwick Worldclass V2
    Fenwick Techna AV 9 #8 + Fenwick Worldclass V2

Kommentera

Tjena Joakim!

Trevligt initiativ! Go presentation! Jag är predatorfiskare för det mesta, och drop-shottar abborre, jerkar, spinnfiskar,metar och trollar gädda, även ismete såklart. Trollar även en del gös samt försöker lära mig vertikalfisket Lite trolling eller vertikal på Levra/ ivö hade inte varit helt fel.
      Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
      http://www.ichtys.se

Kommentera

Ursprungligen postat av C4rlsson Visa inlägg
        Tjena Joakim!

Trevligt initiativ! Go presentation! Jag är predatorfiskare för det mesta, och drop-shottar abborre, jerkar, spinnfiskar,metar och trollar gädda, även ismete såklart. Trollar även en del gös samt försöker lära mig vertikalfisket Lite trolling eller vertikal på Levra/ ivö hade inte varit helt fel.
        Du kommer få ett PM strax (skriver det nu)

Kommentera

Jag smyger in en liten fråga här bara, Jag har varit i rögle ett antal gånger nu och jag hör ju hur alla skryter om sina abborrar på 1-2 kilo hela tiden.. Men jag har inte sett en ända... vilken dam gömmer sig dessa abborrar!?

Kommentera

bumpar

Kommentera

Tjenare Joakim! Orkar du ta dig till Halland/Halmstad, så finns här fiskekamrater åt dig!

Kommentera

Välkommen i gänget!
                What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                X