Södermanland - Nykomling - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Södermanland - Nykomling

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Södermanland - Nykomling

Hallå Hallå!

Juho heter jag, befinner mig i centrala Eskilstuna. Mycket frågor flyter upp angående fiske och hittade detta underbara fiskeforum. Vi är ett gäng grabbar som fiskar mesta dels Abborre och Gädda. En del helger packar vi väskorna för att sträcka oss ut i landet efter lite större fiskar samt andra arter än det vi har i våra vatten. Tar gärna emot tips om när liggande sjöar och eventuella arter som finns i vattnet. Om du/ni bor i närheten eller bor här i stan så hör av er, sällskap skadar aldrig.

Tjena Juho
    Välkommen. Det finns flera vatten kring E-tuna som är hyfsade att fiska i, du har E-tunaån, inplanterat i stan och gädda o abborre både ovanför och nedanför stan, du kan även få gös nedanför Torshälla i ån.
    Har du tillgång till båt så blir det så mkt enklare.
    Fiskar du bara från land så blir utbudet lite sämre.
    Kvicksund på piren (båthamn) så kan gösfisket vara hyfsat vissa perioder. Gädda och abborre kan du åka upp till Hedlandet gamla Bibybron och fiska gädda och abborre ibland så är det helt ok fiske från bron el kanske främst från bryggorna, kasta ut en jigg låt den sjunka till botten och ta hem så kanske det biter på något.
    Jag fiskar själv mkt i E-tunaån uppe vid Biby, har en 4m plastbåt. Har ganska så bra fiske efter gädda vissa dagar.
    Hör av dig via pm om du vill ha mera tipps och råd.

Korsdraget
    I näst kast så .....

Kommentera

Vi har äntligen kommit på ett bra namn på vårat Fisketeam. Hur går jag tillväga för att registrera det? Detta är det första teamet vi har gjort. Så våran erfarenhet är på nybörjarnivå.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
      X