Ny tjej sugen på fiskesnack!:) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny tjej sugen på fiskesnack!:)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny tjej sugen på fiskesnack!:)

Hej Hej!
    Mitt namn är Olivia och jag är en 17, strax 18 årig tjej som bor utanför Helsingborg i Skåne.
    Jag älskar djur och natur och har fiskat sedan jag var väldigt liten och än idag är det absolut det bästa jag vet.
    Jag fiskar efter det mesta, öring, gädda torsk och allt jag får chansen till och har på senare tid införskaffat mig mitt första flugfiske spö och hoppas i framtiden kunna bli en flitig flugfiskare också.

Hoppas jag skall kunna lära mig mycket nytt här på sidan av likasinnade

Ville bara passa på presentera mig själv och säga hej till alla här på fiskesnack och undrar ni något så var inte rädda för att fråga för det kommer inte jag att vara.

mvh Olivia

Välkommen i gänget, Olivia! Här finns massor av trevliga och kompetenta fellow anglers, så här finns en omfattande kunskapsbank att ösa ur! :O)

Mvh / Mattias alias elfving73
    -Visa hänsyn
    -Skräpa inte ner
    -Hantera fisken varsamt
    -Respektera gällande fiskeregler
    -Ha kul!

Kommentera

Hej på dig med Mattias!
      Tack så mycket, ser jag fram emot.
      just nu skulle jag vilja veta hur man går till väga för att fiska horngädda från kusten vilket jag aldrig har gjort, vilken utrustning man skall använda sig av osv.. men det kanske jag skatt starta en egen tråd om? är ju som sagt helt ny har så vet inte riktigt hur det funkar än..

trevlig kväll

mvh Olivia

Kommentera

Tjenare. Det finns lite trådar om näbbgädda/horngädda och om du fyller på dom får du säkert massor med tips

Kommentera

Välkommen till forumet, här finns all kunskap om både viktiga och mindre viktiga saker Horngädda fick jag som bonusfisk rätt ofta på västkusten när jag bodde där och flugfiskade havsöring. De nöp efter allt möjligt, räkimitationer och liknande. Vet att folk även fiskade efter dem med vanliga små skeddrag som Toby. När de är inne verkar de nappa på det mesta som blänker, men de är jäkligt svårkrokade!
          Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Hej Olivia, välkommen hit. Näbbgädda går att ta på det mesta, men bäst enligt mig är smala silver drag om det nu är spinnfiske på gång. Dessa fiskas in snabbt. Det hjälper ibland att man binda på en kort(5-10cm) "tafs" av grov nylon lina mellan draget och krok.

Om det är flugfiske på gång kan jag rekommendera röda flugor bundit med någon sorts garn på storlek 2-4 krok (gärna silver).

Detta sagt, hugger de på det mesta under tiden de besöka oss, men dessa var ett par av mina favoriter.

Kommentera

Välkommen hit! Hoppas du får lika stor nytta av fiskesnack som jag själv har fått, vet inte hur mycket jag lärt mig härifrån. Och hoppas du trivs! Skitfiske på dig
              Min hemsida för Nettel-Laken!
              http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
              http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Kommentera

Hej!
                Tack för alla trevliga svar, ni får mig verkligen att känna mig välkommen
                Låter kanon för mig att köra med spinnspöt och några sed drag någon som vet något bra ställe för att fiska horngädda nära Helsingborg? och om de kommit in än, eller är det fortfarande lite tidigt?=)

trevlig kväll!

Kommentera

Du kan även meta horngädda, ett kastflöte, en vanlig enkelkrok och agna med en liten sill-bit eller räkor, du behöver inte fiska djupt, 1-2 meter under ytan räcker.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                    Du kan även meta horngädda, ett kastflöte, en vanlig enkelkrok och agna med en liten sill-bit eller räkor, du behöver inte fiska djupt, 1-2 meter under ytan räcker.
                    Detta låter också väldigt spännande vilken krok storlek skulle du rekommendera till detta?
                    Tack för tipset!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X