fotoalbum kommentarer och attityd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fotoalbum kommentarer och attityd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det var en liknande tråd för några år sedan, huruvida folk var elaka i sina kommentarer etc. Det slutade bara med att folk blev ännu mer trista i sina argument, däribland jag och Bergman tog bort tråden.
    Det är ju väldigt enkelt att sitta bakom tangentbordet i "skyddad verkstad" och tro att man regerar världen. Det skulle vara intressant att träffa dessa personer face to face och se hur coola de egentligen är. Jag tror knappast att de skulle våga "slänga skit" då.

Det är nog bara att gilla läget - Det finns mängder av idioter överallt, likaså här på FS tyvärr...

Keep on fish´n
    Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Ursprungligen postat av squid Visa inlägg
      Slappna av och ta inte skit från någon! Vem faan bryr sig om nån jävla idiot kommer och skriver att en själv är dum i huvudet för att man har slaktat en gädda? Skratta åt det och gå vidare i livet, ända sättet nu för tiden för att inte bli alltför nedtryckt i skosulan! Herregud har ni aldrig fått höra några glåpord från någon i ert liv? Skit i vad andra tycker om det inte gör dig något gott och så länge du inte gjort något som skadat personen behöver du inte ta åt dig

precis squid. respektera att alla är olika och sluta lägg ner energi på dem som gnäller. kommer ingen vart med det ändå

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
        Detta är ett publikt forum och byggt på att man skall kunna hjälpa till, tycka till mm det är ju det som är charmen !
        Kan man inte hantera en åsikt, vad gör man då på ett publikt sportfiskeforum ?? Nä, börja blogga istället om man vill visa upp sig, men inte vill ha kommentarer
        Ursprungligen postat av sascha Visa inlägg
        Håller med Pasi, herregud man ska kunna ta kritik/påhopp, spelar roll liksom. Finns som sagt bloggar om man vill vara stelthad.
        Kan ju hålla med om att vill man inte ha några kommentarer alls så är ett forum inte rätt ställe. Men jag har inget emot åsikter vare sig domär positva eller negativa men det är ju hur saker framförs som är det viktiga.

Skulle någon skriva jag såg din bild och tycker du hanterar fisken helt fel risken är att den tar skada gör istället så här.......

En sådan negativ kritik är positiv kritik som man tar åt sig för alla kan vi lära oss nytt.

Men står det istället du måste vara helt dum i huvudet varför fiskar du överhuvudtaget, vi borde behandla dig som skit lika mycket som du behandlar fisken illa, maler vi dig till djurfoder kanske vi kan rädda några fiskar.

Då har vi ingen kritik att tala om det är ett påhopp och man försöker inte ens få in en person på rätt väg.

Tycker ni det senare verkligen är charmigt att ha den attityden på forumet ja då, jag trodde dessa forum var för folk med samma intresse och att man skall försöka hjälpa varandra på rätt väg om det går.

Tänk vilket fint forum vi skulle ha om någon tex ber om hjälp med färgen på ett bete och vi svarar: fixar du inte det själv så skall du för f-n inte fiska idiotiska frågor kan du ställa på annan plats.

Jag ser dessa underbara forum ni vill ha med fritt att uttala sig.
        Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
        Nu även blog på gylta.blogspot.com
        Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Jag håller med dig om dessa glåpord etc men det är nog bara att be dem dra åt helvete, alternativt be dem konfrontera dig direkt, då blir det oftast tyst direkt
          Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Glåpord hör inte hemma här,men en svidande kommentar får man väl räkna med om man tex lägger upp slaktad fisk på ett sportfiskeforum.Sportfisket har gått framåt men vissa tyckas ha stannat kvar i
            neander/döda fisken stadiet från 80-talet vilket jag kan tycka är jävligt sorgligt.Men visst är det ok att ta upp och äta en fisk eller 2 för eget bruk.Som jag ser det så är fiskesnack ett forum för seriösa sportfiskare och är man en seriös sportfiskare idag så vet man att C/R är den rätta vägen för att man ska kunna fiska i framtiden. Så lägger man upp slaktad fisk eller säger att man bedriver aldrig C/R så får man räkna med att det kommer en kommentar för då är man inte seriös utan tänker bara på sig själv och sitt ego. Bör man nog söka likasinnade ! Lägger man upp bilden så får man räkna med att folk kommenterar så enkelt är det.
            RODDAN

Kommentera

Förstår inte riktigt att det ska vara så svårt använd "sunt förnuft" när man postar kommentarer. Hobbyfiske tycker att du ska anmäla kommentaren/ kommentarerna till Bergman eller vem det nu är som håller i sånt, om det nu är så att du blir så illa berörd av det.
              Senast ändrad av Patrik (Team Poseidon); 2009-07-25, 09:23. Anledning: La till text
              Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Finns många idioter på fiskesnack, eller iaf leker dom idioter här.. Men säkert trevliga personer vid vattnet.

Skulle alldrig falla mig i tanken att dra en kränkande kommentar eller tjaffsa om hur fiske är hanterad..
                Dom är väldigt barnsliga och förstår själv inte riktigt vad dom gör, och jag har pmat en del som ständigt skriver onödigt kränkande kommentarer till folk.. Alldrig sett en dålig kommentar från dom igen, man kanske borde uppgradera mig från medlem till Ordningsvakt med biffiga fingrar ?
                Senast ändrad av umeå_älven; 2009-07-25, 09:36.
                ...............___@@@__
                ......_____//____?____\______
                ----o------C & R-POLICE----@) NEE NOR NEE NOR
                -----`--(@)=====+====(@)-

Kommentera

Ursprungligen postat av Fredrik"Gluggen"Radsby Visa inlägg
                  Som jag ser det så är fiskesnack ett forum för seriösa sportfiskare och är man en seriös sportfiskare idag så vet man att C/R är den rätta vägen för att man ska kunna fiska i framtiden. Så lägger man upp slaktad fisk eller säger att man bedriver aldrig C/R så får man räkna med att det kommer en kommentar för då är man inte seriös utan tänker bara på sig själv och sitt ego. Bör man nog söka likasinnade ! Lägger man upp bilden så får man räkna med att folk kommenterar så enkelt är det.
                  Håller med om en del när du skriver men hur blir man seriös sportfiskare utan att få hjälp som viss kanske behöver. Då får din första fisk och blir medlem på forumet och råkar lägga upp fel typ av bild.
                  Så om jag förstår dig rätt så här skall man vara aktiv på sidan och medlem först när man kan allt och anses som seriös sportfiskare.
                  Inte om man är ny i hobbyn och vill allt men det kanske blir en del fel i början, nu börjar det ju låta som på sportfiskeforumet där man som moderator anser att en person är dålig fiskare om man köper spöt på biltema.

Intresset och viljan är väl det man skall sätta först gillar folk sedan vad dom påbörjat kommer dom ju också att lära sig. Det är ju inte lätt att alltid göra rätt när man som i en annan tråd jag har här går ut från komunen och informerar att ål över en viss längd är ok att ta i vatten där det är förbjudet

Alla måste ju få en chans och lite tid på sig..
                  Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
                  Nu även blog på gylta.blogspot.com
                  Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Ursprungligen postat av umeå_älven Visa inlägg
                    Finns många idioter på fiskesnack, eller iaf leker dom idioter här.. Men säkert trevliga personer vid vattnet.

Skulle alldrig falla mig i tanken att dra en kränkande kommentar eller tjaffsa om hur fiske är hanterad..
                    Dom är väldigt barnsliga och förstår själv inte riktigt vad dom gör, och jag har pmat en del som ständigt skriver onödigt kränkande kommentarer till folk.. Alldrig sett en dålig kommentar från dom igen, man kanske borde uppgradera mig från medlem till Ordningsvakt med biffiga fingrar ?
                    Hmm, på min bild som heter "Retur", en gös som släpps tillbaka så har ditt användarnamn postat kommentaren "fult kort faktiskt, ska du ta ett kort KÖP FÖRFAN EN JÄKLARNS KAMERA "

På ett kort med en Rügengädda står det kort och gott "ful"
                    Underliga kommentarer minst sagt och det stämmer ju inget vidare med det du skriver här och nu...
                    Senast ändrad av KG?; 2009-07-25, 12:02. Anledning: Fel

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
                      Hmm, på min bild som heter "Retur", en gös som släpps tillbaka så har ditt användarnamn postat kommentaren "fult kort faktiskt, ska du ta ett kort KÖP FÖRFAN EN JÄKLARNS KAMERA "

På ett kort med en Adamstailgädda står det kort och gott "ful"
                      Underliga kommentarer minst sagt och det stämmer ju inget vidare med det du skriver här och nu...
                      Haha, vad tänker Umeälven med ? Kalla sig själv för idiot ?
                      Blir intressant att se hur han skall försöka slingra sig ur detta
                      Senast ändrad av pasi75; 2009-07-25, 10:45.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                      82 svar
                      28 393 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Ziggystardust  
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 465 visningar
                      0 gillar