fotoalbum kommentarer och attityd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fotoalbum kommentarer och attityd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Brunte Visa inlägg

Ingen som varit ute och fiskat sedan sist?
    Nä, tyvärr men snart så blire fiske!!
    http://sportfisher.se

Kommentera

Bra sagt patrik!

Kommentera

Ursprungligen postat av GäddJävel Visa inlägg
        Jag blir stum av den mjäkighet som folk har i detta ämne och för mig vittnar det om ett attitydproblem som iofs visar sig då och då i andra trådar. (inte nödvändigtvis av de som skrivit här)

Allas kommentarer vittnar om att de tycker det är okej med påhopp, för mig är det en skrämmande utveckling. På vilket jävla sätt är det okej med det?
        Varför ska man "räkna" med att bli påhoppad?
        För att det är ett "sportfiskeforum"? Personligen trodde jag att "sportfiske" hade något med fiskemetoden att göra men det verkar som om det är vad som händer efteråt som räknas?
        Men då tycker jag att man ska ta ordentlig ställning till det och antingen lobba för att Bergman döper om forumet till c&r eller att man tar sina kassa mänskliga värderingar och drar till en egen sajt! Där kan man mota Olle i grind om han skulle visa sig vara ett fiskätande monster till exempel.

Ni är säkert jättebra fiskare men som människor tycker jag ni fungerar dåligt ibland!
        Det jag menar med att det är ett sportfiskeforum, är att man får ta ansvar för vad man lägger upp.
        Tex en bild på 10 köttade gäddor. Klart det blir klagomål eftersom det moderna sportfisket nuförtiden fungerar som så att man tar upp lagom med fisk. Tex en matfisk, även kallat sunt förnuft. Sen får givetvis folk ta upp hur mycket gädda som helst. Men det går inte hem på ett sportfiskeforum.

Påhoppen är absolut inte okej, dock är utvecklingen av sportfisket för framtiden på rätt väg.
        Senast ändrad av karki; 2009-07-24, 11:54.
        http://www.silverbums.com

Kommentera

Nästa tåg till paradiset är inställt!

Slappna av och ta inte skit från någon! Vem faan bryr sig om nån jävla idiot kommer och skriver att en själv är dum i huvudet för att man har slaktat en gädda? Skratta åt det och gå vidare i livet, ända sättet nu för tiden för att inte bli alltför nedtryckt i skosulan! Herregud har ni aldrig fått höra några glåpord från någon i ert liv? Skit i vad andra tycker om det inte gör dig något gott och så länge du inte gjort något som skadat personen behöver du inte ta åt dig

Kommentera

Ursprungligen postat av GäddJävel Visa inlägg
            Jag blir stum av den mjäkighet som folk har i detta ämne och för mig vittnar det om ett attitydproblem som iofs visar sig då och då i andra trådar. (inte nödvändigtvis av de som skrivit här)

Allas kommentarer vittnar om att de tycker det är okej med påhopp, för mig är det en skrämmande utveckling. På vilket jävla sätt är det okej med det?
            Varför ska man "räkna" med att bli påhoppad?
            För att det är ett "sportfiskeforum"? Personligen trodde jag att "sportfiske" hade något med fiskemetoden att göra men det verkar som om det är vad som händer efteråt som räknas?
            Men då tycker jag att man ska ta ordentlig ställning till det och antingen lobba för att Bergman döper om forumet till c&r eller att man tar sina kassa mänskliga värderingar och drar till en egen sajt! Där kan man mota Olle i grind om han skulle visa sig vara ett fiskätande monster till exempel.

Ni är säkert jättebra fiskare men som människor tycker jag ni fungerar dåligt ibland!
            Jag instämmer till fullo, det börjar bli lite av "sila mygg och svälja kemeler" över hela debatten.
            Var inne och tittade på trådskaparens album och jag måste nog erkänna att jag är lite avundsjuk, många fina bilder och fantastiska arter så det är kanske avundsjukan som ligger bakom de mesta påhoppen skulle jag tro. Sen så börjar jag bli jävligt trött på allt jävla gnäll om en bonkad fisk hit och dit, sätt problemet med en bonkad gädda i perspektiv till hur vi behandlar våra älvar med vattenkraftutbyggnad och andra sabotage mot naturen. Lägg gnället där i stället så kanske det kan bli en förändring för miljontals fiskar istället för tio.

Kommentera

Var och en bör givetvis få säga och tycka det man vill inför en bild med tex. ett 10-tal bonkade gäddor, vill man inte ha kommentarer så kanske man inte ska lägga upp bilden, för kommentarer blir det på forum, och alla tycker olika, vissa säger bra fiskat medans många andra blir upprörda.
              Antagligen händer även ibland att provocerande bilder läggs upp för att just enbart provocera. Bilder som uppfattas som provokativa och som lagts upp för att enbart provocera "angrips" förmodligen hårdare i många kommentarer just bara därför. Missförstånden är dock säkert många, i ett exempel har "x" kanske bara lagt upp en bild för att visa gårdagens fina fiske medans "y" uppfattar bilden som medvetet provocerande med hårdare kommentarer därmed.

Håller dock med Hobbyfiske.se om att tonen i kommentarerna, i allla lägen, oavsätt vad man tycker bör föras på "vuxen-nivå", fanatiska, överdrivna eller rent ut sagt aggresiva uttalanden/kommentarer hör väl inte hemma på något forum. Givetvis är det även svårt att i skriftform förmedla "tonen" i en kommentar, lätt att en kommentar tolkas på fel sätt och missförstånd kan även där lätt uppstå....
              Senast ändrad av world in my eyes; 2009-07-24, 12:49.

Kommentera

Detta är ett publikt forum och byggt på att man skall kunna hjälpa till, tycka till mm det är ju det som är charmen !
                Kan man inte hantera en åsikt, vad gör man då på ett publikt sportfiskeforum ?? Nä, börja blogga istället om man vill visa upp sig, men inte vill ha kommentarer

Kommentera

Håller med Pasi, herregud man ska kunna ta kritik/påhopp, spelar roll liksom. Finns som sagt bloggar om man vill vara stelthad.

Kommentera

Hobbyfiskaren, om det var mina inlägg du syftar på kan jag bara be om ursäkt om du tagit illa vid dig!

Dock har jag väldigt svårt att se något som helst personangrepp eller mobbing i det jag har skrivit...?

Det enda jag försökt uppmana dig till är att vara lite mer varsam med dina fiskar. eller hur?

Det är varken mobbing eller personangrepp, utan konstruktiv kritik ( eftersom jag faktiskt, trots allt inte tror att fiskar mår bra av att ligga på vassa, torra stenar, eller betong.. )

Att du sen tar bort kommentarerna förstår jag inte heller med tanke på hur "oprovoderande" dom faktiskt är... Om jag nu inte har väldiga problem med att uttrycka mig....

Som sagt, jag har inte gjort något för att medvetet provosera dig, om du nu ändå blivit provoserad av det är jag en man, och ber rakryggad om ursäkt!

MVH

självutnämd fiskeexpert

Kommentera

Ursprungligen postat av Nicklas_n Visa inlägg
                      Hobbyfiskaren, om det var mina inlägg du syftar på kan jag bara be om ursäkt om du tagit illa vid dig!

Dock har jag väldigt svårt att se något som helst personangrepp eller mobbing i det jag har skrivit...?

Det enda jag försökt uppmana dig till är att vara lite mer varsam med dina fiskar. eller hur?

Det är varken mobbing eller personangrepp, utan konstruktiv kritik ( eftersom jag faktiskt, trots allt inte tror att fiskar mår bra av att ligga på vassa, torra stenar, eller betong.. )

Att du sen tar bort kommentarerna förstår jag inte heller med tanke på hur "oprovoderande" dom faktiskt är... Om jag nu inte har väldiga problem med att uttrycka mig....

Som sagt, jag har inte gjort något för att medvetet provosera dig, om du nu ändå blivit provoserad av det är jag en man, och ber rakryggad om ursäkt!

MVH

självutnämd fiskeexpert
                      Detta inlägg handlar inte om huruvida jag tar illa vid mig men du är ju en av dom som inte respekterar andra, Dus kriver en kommentar för att "lära" jag lär och tar bort men skriver också att jag inte önskar denna typ av kommentarer från dig i albumet det finns PM, ändå skriver du direkt nya kommentarer som tar upp samma sak och det handlar om gamla saker, Tycker du det är att respektera andra. Att jag tar bort inlägg är ju helt min sak det är ju mitt album så jag visar ju vad jag vill.

Men det finns mycket värre personer än dig här men visst du var en bidragande orsak till att jag tar upp ämnet, godtar också ursäkten om du i fortsättningen även respekterar min vilja.
                      Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
                      Nu även blog på gylta.blogspot.com
                      Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                      82 svar
                      28 393 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Ziggystardust  
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 465 visningar
                      0 gillar