Tycker det känns som om en del tycker att det är okej med kränkande kommentarer? Väldigt märkligt...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
fotoalbum kommentarer och attityd
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Rassie Visa inläggSjälvklart ska vi värna om intresset för sportfiske i Sverige, men att dra paragraferna om förtal för att någon kommenterat en gylta på en sten är väl ändå "overkill"
Själv väljer jag ju andra alternativ först så jag lär nog aldrig gå så långt men folk bör veta att möjligheten finns.
Samhället är fullt av olaglig mobbing så varför släppa in det på forumet, vem vet det kanske pågår men utsatta väljer att tiga och radera.Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
Nu även blog på gylta.blogspot.com
Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se
Kommentera
-
Givetvis är det önskvärt med en hygglig ton på forumet. Lägger man ut en bild får man dock räkna med kommentarer, positiva som negativa.. Freedom of speach.(låter bättre på engelska)Vad ska man göra? Förbjuda alla kommentarer som inte är vänliga? Nää.. Som jag sagt tidigare. -Upp till användaren att radera oönskade kommentarer. Alternativt anmäla om det rör sig om grova övertramp.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av GäddJävel Visa inläggTycker det känns som om en del tycker att det är okej med kränkande kommentarer? Väldigt märkligt...
Personligen är inte detta något som gör att jag lämnar detta forum för här finns det kunskap och massor med trevliga personer som jag kommit i kontakt med genom forumet. Det är också fler och fler som hör av sig om fiskeplatser när dom skall komma hit och jag får då och då besök av fiskare som jag bara pratat med via forumet. Mycket beror på dom bilder jag lagt upp speciellt min loggbok, och visst har jag fått komentarer och visst så lär jag mig också nytt men rom byggdes inte på en dag jag har 50-åriga vanor som skall ändras.
Svara på frågor m.m. gör jag gärna så länge jag kan men måste erkänna att det känns motigare att lägga upp bilder och logg numera hade det inte varit för att jag vet att vissa läser loggen regelbundet så skulle jag lagt ner den för ett tag sedan.Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av prylis Visa inläggGivetvis är det önskvärt med en hygglig ton på forumet. Lägger man ut en bild får man dock räkna med kommentarer, positiva som negativa.. Freedom of speach.(låter bättre på engelska)Vad ska man göra? Förbjuda alla kommentarer som inte är vänliga? Nää.. Som jag sagt tidigare. -Upp till användaren att radera oönskade kommentarer. Alternativt anmäla om det rör sig om grova övertramp.
Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
Kommentera
-
Eftersom internet är så anonymt som det är (eller rättare sagt KAN vara om man vill) så trivs mobbarna helt förträffligt här på nätet.
Det enda man kan göra är att försöka skaka av sig de allra värsta påhoppen, och försöka konfrontera dem som gör lite mildare kommentarerna. Tyvärr så är det så.
Man har ju märkt att några stycken har reggat sig bara under min tid här, endast för att irritera folk så mycket de kan ända tills de blir bannade. Sedan har det gått ett litet tag och någon med nytt användarnamn börjar härja på exakt samma sätt att uttrycka sig och användande av ord.
Det går inte att få bort någon så länge de kan vara anonyma, det går att försöka få dem på bättre tankar men det är ju inte det lättaste.
Kommentera
-
GIvetvis är det inte okej med alla dessa "grova" påhopp. Ibland undrar man vad som hände med vissas uppväxt.....?
Sen är det här är ett sportfiskeforum. Då tycker jag att man ska tänka sig för var vad man lägger upp för bilder.
Kommentera
-
Jag blir stum av den mjäkighet som folk har i detta ämne och för mig vittnar det om ett attitydproblem som iofs visar sig då och då i andra trådar. (inte nödvändigtvis av de som skrivit här)
Allas kommentarer vittnar om att de tycker det är okej med påhopp, för mig är det en skrämmande utveckling. På vilket jävla sätt är det okej med det?
Varför ska man "räkna" med att bli påhoppad?
För att det är ett "sportfiskeforum"? Personligen trodde jag att "sportfiske" hade något med fiskemetoden att göra men det verkar som om det är vad som händer efteråt som räknas?
Men då tycker jag att man ska ta ordentlig ställning till det och antingen lobba för att Bergman döper om forumet till c&r eller att man tar sina kassa mänskliga värderingar och drar till en egen sajt! Där kan man mota Olle i grind om han skulle visa sig vara ett fiskätande monster till exempel.
Ni är säkert jättebra fiskare men som människor tycker jag ni fungerar dåligt ibland!
Kommentera
-
Det är ju så att det finns vissa som är fullständigt fanatiska i catch and release frågan och ser dom att man tagit upp en fisk så blir det ett jäkla liv, alla tycker inte samma. Har sen en tjej tagit upp fisken så låter det... vilken fin fisk snäckan osv snacka om dubbelmoral. Om man lägger upp bilder så får man ta negativa och possitiva kommentarer. Men det ska absolut inte gå överstyr jag tycker att det är upp till var och en att vissa sig så pass vuxna att inte spy galla över andra. Alla kan inte tycka samma och alla är inte för catch and release osv, klart det är trevligare med fina bilder utan blod osv. Men om man inte tycker om en bild så kan man kommentera den på ett bra och vuxet sätt eller ännu enklare inte kommentera den alls om man nu inte kan behärska sig.Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
|
82 svar
28 393 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]() |