Är modereringen lagom hård? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är modereringen lagom hård?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det tycker jag låter sunt och förnuftigt.

Men då gäller det ju att inte bara ändra i rubriken och skriva ett litet meddelande i första inlägget att man gjort ändringen för då lär sig aldrig de som gör samma sak hela tiden.

Ett privat meddelande till den som gör något fel där man påpekar att det inte uppskattas behövs självklart.

Kommentera

Visst, gäller det återfallsförbrytare så är det nog bra med ett medföljande pm. Det är dock svårt att hålla reda på vilka användare som angående detta är återfallsförbrytare, det är ju en hel del namn härinne vars postningshistorik moddarna inte känner till. Det är viktigt för användarna att veta att moddarna har det knepigt med detta.

När jag moddar rubriker så lägger jag alltid till (/mod) eller liknande, som en respekt för ts för att visa att man ändrat rubriken men framförallt så är det en fingervisning om att användaren kan vara slarvig med att formulera rubriker, en minnesbeta så gott som någon tycker jag personligen, men det är klart att inte alla kanske uppfattar det så.

Jag skickar inte automatiskt pm om det inte är en känd återfallsförbrytare, vilket det sällan är åtminstone inte på den nivån jag moddat detta. Men jag skall komma ihåg din synpunkt.

För att ta upp det gamla grollet med multipla skiljetecken så tycker jag faktiskt att det kan vara befogat ibland även om det kan ge fs lite lunarprägel så säger det faktiskt mer om ts än om forumet och med tanke på övriga trådar så tror jag att fs i dagsläget kan leva med det.
      Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Tycker nog att den ibland är för hård...Framför allt kritik mot den som utan tvekan är den största syndaren, ******, enligt egen tidigare utsago rekordhållare i antalet nick. Kritiken fyller ju en nödvändig sanerande verkan åtminstone på nätet... Numera kör han ju tydligen bara med ett nick?...Slutat kalla folk han inte känner tex mig vid framsnokade förnamn i inläggen angelägen om att visa att typ: "Jag vet nog vem du är och var du bor" ..Och tex raderar ****** ju ut sina tidigare inlägg och bilder när han av andra till slut inser att de blir för kompromenterande för honom själv..Senast i dag, de jättefina smygtagna numera snabbt borttagna bilderna från SGKs ismeteträff när han insåg att efter att först känt sig mallig över sin" bragd" åkt 60 mil för att smyga runt med kamera snavande i snöglopet och sedan klättrat upp i en trädtopp? för att få bilden på ismetarna på kms håll ..däremot var bilden på de parkerade bilarna på nära håll....Insåg när kommentarerna kom som drev med honom undrande vad i fridens namn han höll på med? att de mest blev pinsamt för honom själv..Egna fotobevis för de återkommande smygerierna..

Att ******* håller sina framtagna personuppgifter över andra fiskare inklusive bilder för sig själv i sin hemliga källare och där njuter av dem går ju inte att göra mycket åt..

Så kritiken mot ***** är en hjälp till självhjälp .. Humanitär..

Men vill understryka att jag totalt ser FS som en mycket bra fiskesite med en lagom nivå..
        Senast ändrad av Bergman; 2009-03-18, 21:17. Anledning: Raderat nicket i inlägget men diskussionen som sådan är bra så den behåller jag

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonas 37
          Moderatorerna på tex sportfiskeforum verkar ju ha varit på kurs i Nordkorea i konsten att modda ett forum
          Kan inte mer än instämma med det. Men modereringskursen här på FS måste isåfall vara genomförd på en annan planet utan mänskligt liv.

Kommentera

Ursprungligen postat av H a l l e Visa inlägg
            Kan inte mer än instämma med det. Men modereringskursen här på FS måste isåfall vara genomförd på en annan planet utan mänskligt liv.
            Kan du utveckla det resonemanget?

Tycker att nivån på FS är lagom. Det måste få vara högt till tak men givetvis finns det gränser. Keep up the good work!

Kommentera

Ursprungligen postat av TailRunner Visa inlägg
              Kan du utveckla det resonemanget?
              Modereringen på FS är sämre än på SFF, även om modereringen på SFF är att likna med diktatur. Här på FS finns det istället ingen kontroll alls.

Kommentera

Jahaja, då kanske denna kniviga fråga fått sin lösning med detta entydiga svar. Nu vet Bergman precis vad han ska göra, eller?

Kommentera

Jag tycker denna diskussion är kanon! Uppskattar ärliga kommentarer väldigt mycket så diskutera gärna vidare. De brister ni nämner går ju att åtgärda för att göra sidan ännu bättre.

Jag följer diskussionen med stort intresse och tar åt mig av kritiken även om jag inte skriver så mycket i tråden. När diskussionen börjar trappa av kan vi ta fram en lämplig todo-lista.
                  C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                  Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                  Fiskesnacks regler hittar ni Här
                  Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Låter kanon Bergman.
                    Skitfiske då!!!

Kommentera

Pul

Jag tycker att publiceringar i fotoalbumet som bryter mot lagen och tydligt gör intrång i ovetande medlemmars privata sfär obönhörligen skall leda till banning. Likaledes bör ni granska inlägg där medlem namnger annan medlem med för och efternamn utan dennes medgivande. Detta är insamlande av uppgift om medlem/persons privata förhållande.

/Oscar

2010 är det fluga som gäller

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 453 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup

Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      14 svar
                      1 184 visningar