Är modereringen lagom hård? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är modereringen lagom hård?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Är modereringen lagom hård?

Då och då uppkommer diskussioner om modereringen samt om eventuella banningar här på Fiskesnack.com. Svara i pollen så vi som sköter modereringen vet hur vi ska agera framöver.

Diskussioner om ämnet är givetvis välkomna i denna tråd.
    146
    Det modereras alldeles lagom
    30,14%
    44
    Det modereras för lite
    17,12%
    25
    Det modereras för mycket
    10,96%
    16
    Det bannas alldeles lagom
    14,38%
    21
    Det bannas för lite
    15,75%
    23
    Det bannas för mycket
    0,68%
    1
    Är neutral i omröstningen
    10,96%
    16

The poll is expired.

Senast ändrad av Bergman; 2009-03-16, 18:35.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Tycker att det modereras alldeles lagomt. Om man styr forumet för hårt så dör det av tristess Nä håll det på nuvarande nivå.
    I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
    http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
    http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Jag är relativt nöjd med hur det är nu. I allmänhet för mildare moderering. Dock så tycker jag ibland att modereringen kan vara lite slumpmässig och otydlig. Det har hänt ett par gånger att jag lagt upp bilder som jag inte ansett var särskilt stötande som blivit raderade utan någon vidare förklaring. T ex en hemmagjord bong som jag fiskade upp i kävlingeån och ett kollage från regnbågs och karpfiske. Helt plötsligt är dom borta utan att man fått veta varför och kan därför inte annat än anta att någon slumpvis utvald moderator av någon anledning känt sig ovanligt nitisk. Medans andra gånger så slinker mer "provocerande" eller iallafall meningslösa bilder förbi densamme.

Detta är helt klart ett så obetydligt problem i min vardag det knappt borde nämnas, men nu är det nämnt ändå. Kanske tydligare information om anledningen till att bilder och inlägg raderas antar jag.

tack för en bra sida!
      Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Tycker ni skall vara hårdare med rubriker, skräpinlägg, skräptrådar, skräpbilder osv. men lämna disskussionerna ifred så mkt det bara går.

Det är trots allt det som gör att forumet lever.

Bilder som inte är fiskerel. , inlägg som inte tillför det minsta och trådar som man lätt hittar svar på mha sökfunktionen och som varit uppe minst 20ggr innan hör inte hemma och minskar bara intresset för sidan.
        sigpic

Kommentera

Då medlemmar föreslår "olagligheter" i sina inlägg tycker jag att de bör modereras snarast så att fiskesnack slipper stå i dålig dager! Upprepar en medlem sitt olagliga uppsåt bör denna bannas...

Svårheten här är val att avgöra vad som är på allvar ovh vad som är skämt...
          Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Rubriker tycker jag är väldigt viktigt på ett forum.
            Varje gång jag besöker forumet förundras jag över hur så många användare inte ens kan skriva en informativ rubrik.

Frågor som avslutas med ett (eller ännu värre flera) utropstecken till exempel.
            Vem vet inte att en fråga ska avslutas med ett frågetecken?
            Och det blir så otroligt mycket enklare att förstå vad tråden handlar om.
            Och jag som klickar direkt på "Nya inlägg" och får upp alla nya inlägg vore tacksam om man kunde införa den enkla regeln med att börja sina köp/sälj-trådar med just det: [Köpes] eller [Säljes]

Det används på många andra forum som jag besöker och gör livet så mycket smidigare att se direkt vad tråden har för syfte. Att behöva läsa sig till vad det handlar om när man skummar igenom 100+ trådar tar lång tid. Ofta måste man klicka sig in i tråden och då inser man för det mesta att tråden inte är av intresse för en.

Kanske är det ovanligt många på detta forum som inte är vana vid det och därför inte vet hur man presenterar en tråd på rätt sätt men någon gång måste det präntas in.

Lås trådar direkt som inte har en rubrik som fungerar bra och skriv ett sista inlägg om att de får starta en ny tråd med en riktig rubrik.
            Då ser även andra att det inte går att skriva dåliga rubriker och alla börjar rätta sig efter det.

Såg nu en tråd där någon skapat en ny tråd med namnet "Anton" där han efterlyser vattendrag runt Stockholm som är isfria.

Hur tänker man när man sätter en sådan rubrik?

Kommentera

Editerad pga KG?
              Senast ändrad av Scaner; 2009-03-18, 00:14. Anledning: Editerad pga KG?

Kommentera

Rubriker och åter igen rubriker.
                Bort med varenda tråd som inte har en vettig rubrik.

//Anders
                www.pikewallis.se

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
                  Rubriker tycker jag är väldigt viktigt på ett forum.
                  Varje gång jag besöker forumet förundras jag över hur så många användare inte ens kan skriva en informativ rubrik.

Frågor som avslutas med ett (eller ännu värre flera) utropstecken till exempel.
                  Vem vet inte att en fråga ska avslutas med ett frågetecken?
                  Och det blir så otroligt mycket enklare att förstå vad tråden handlar om.
                  Och jag som klickar direkt på "Nya inlägg" och får upp alla nya inlägg vore tacksam om man kunde införa den enkla regeln med att börja sina köp/sälj-trådar med just det: [Köpes] eller [Säljes]

Det används på många andra forum som jag besöker och gör livet så mycket smidigare att se direkt vad tråden har för syfte. Att behöva läsa sig till vad det handlar om när man skummar igenom 100+ trådar tar lång tid. Ofta måste man klicka sig in i tråden och då inser man för det mesta att tråden inte är av intresse för en.

Kanske är det ovanligt många på detta forum som inte är vana vid det och därför inte vet hur man presenterar en tråd på rätt sätt men någon gång måste det präntas in.

Lås trådar direkt som inte har en rubrik som fungerar bra och skriv ett sista inlägg om att de får starta en ny tråd med en riktig rubrik.
                  Då ser även andra att det inte går att skriva dåliga rubriker och alla börjar rätta sig efter det.

Såg nu en tråd där någon skapat en ny tråd med namnet "Anton" där han efterlyser vattendrag runt Stockholm som är isfria.

Hur tänker man när man sätter en sådan rubrik?

Så om jag skriver "var finns gäddan!!" eller "var finns gäddan??" Då har du alltså problem med att förstå det första jag skrev för att det är utropstecken istället?

Sen det med köp och sälj, kolla ute till höger i kanten så står där under vilken kategori.

Kommentera

Flode håller jag med mycket. Tintin håller jag inte med så mycket.
                    Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    12 svar
                    1 453 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup

Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                    14 svar
                    1 184 visningar