Halloj folks,
jag har ett viktigt meddelande ang FS-jerken.
Som ni säkert känner till så har ett bete spruckit på ett sätt som inte är acceptabelt och detta ser både jag och BROMANoDELL mycket allvarligt på så nu har vi gått till roten med detta.
Under veckan har vi skickat ut en enkät till samtliga som köpt betet för att få in lite mer rapporter om hur betet skött sig. Enkäten har inte påvisat att fler beten spruckit även om den troliga orsaken är att buköglan monterats för nära en blyning som satt en aning fel på en del av betena.
Blyet ska flyttas till rätt plats samt att monteringsordningen för öglorna kommer att ändras så att dom monteras innan lackning istället för efter.
Vi stoppar därför försäljningen av FS-jerken tills vi fått nya beten som inte har dessa problem. När de nya betena anländer så kommer vi skicka ut nya och samtidigt kalla tillbaka de gamla för de som vill. Ni som redan har betena får givetvis behålla dom tills de nya kommer.
Tyvärr kan jag inte lova vilket datum de nya anländer.
Ledsen för allt strul men vi vill att betet ska hålla den klass som det är tänkt.
Mvh Bergman
P.s Läs även BROMANoDELL:s brev om detta
"Hej alla fiskesnackare!
Någon gång i somras så började vi på BROMANoDELL snacka med Bergman om att göra en specialfärg för Fiskesnack.com. Vi föreslog då att vi skulle använda vårt nya jerkbait Esox Lucius som vi just då höll på att utveckla. Tanken var att göra en liten smygrelese, eftersom betet varken finns at köpa varken i Sverige eller i utlandet förrän till våren 2008.
Sagt och gjort. Bergman startade en tävling där bästa färg och mönster skulle röstas fram. Många grymt fina mönster och färger kom in som tävlingsbidrag och så snart vinnarbidraget hade röstats fram, satte vi betet i produktion. Observera att detta enbart var en mindre första produktion där vi tillsammans med Fiskesnack.com-färgen även producerade 14 egna färger till våra övriga svenska och utländska kunder som väntade på sina säljprover.
När vi i somras talade om detta lilla projekt så sa Bergman att det skulle vara kul om det gick att få fram betet innan säsongen var helt slut, och detta vart vårt mål.
När betena äntligen anlände till vårt lager var Bergman den första vi ringde och det dröjde inte mer än någon timme tills en förväntansfull Bergman stod utanför lagret för att hämta upp Fiskesnack.com-betena.
Efter att sedan betena hade levererats ut till dom första Fiskesnack-kunderna fick vi höra om att en av de som köpt betet hade drillat en gädda på det och att betet sedan hade spruckit.
Naturligtvis blev vi bekymrade över rapporten och bad omedelbart Bergman plocka hem det trasiga betet för att vi skulle kunna undersöka det samtidigt som vi började undersöka övriga beten i samma leverans.
Det vi kunde konstatera var att buköglans skruv sitter för nära främst den bakre blyvikten, vilket gör att vissa av dragen kan spricka i buken. Detta är naturligtvis helt oacceptabelt på en produkt som bär vårt varumärke.
Efter lite funderingar har vi nu hur som helst konstaterat att det enda rätta är att vi tar tillbaka de beten som Bergman har kvar och att dom som redan har fått sina beten själva får välja om dom vill behålla betena eller om dom vill skicka tillbaka dom.
Vi håller alltså nu på att rätta till problemet och testa produkten ytterligare innan vi skickar nya, korrekta beten till Bergman. Självklart kommer vi att lösa frågan och så snart vi är helt säkra på att betet håller den kvalitet som vi står för, kommer vi att sända nya beten till Bergman så att de av er som så önskar äntligen kan få er egen Fiskesnack.com-färg.
Om ni väljer att behålla betet/betena som ni köpt och ni får problem med dom när ni använder dem, så kan ni självklart skicka tillbaka dem för att lite senare få ett nytt, korrekt drag från oss. Vi bjuder då dessutom på ytterligare ett bete som ursäkt för att vi har ställt till det för er.
Slutligen ber vi om ursäkt för de eventuella problem som vi har orsakat er. För oss är det oerhört viktigt att våra produkter håller extremt hög kvalitet. Något som vi inte lyckades med denna gång.
Vi hoppas på er förståelse och ert tålamod och lovar att skynda på tillverkningen av nya korrekta beten så mycket vi kan.
Hälsningar från oss på BROMANoDELL"
jag har ett viktigt meddelande ang FS-jerken.
Som ni säkert känner till så har ett bete spruckit på ett sätt som inte är acceptabelt och detta ser både jag och BROMANoDELL mycket allvarligt på så nu har vi gått till roten med detta.
Under veckan har vi skickat ut en enkät till samtliga som köpt betet för att få in lite mer rapporter om hur betet skött sig. Enkäten har inte påvisat att fler beten spruckit även om den troliga orsaken är att buköglan monterats för nära en blyning som satt en aning fel på en del av betena.
Blyet ska flyttas till rätt plats samt att monteringsordningen för öglorna kommer att ändras så att dom monteras innan lackning istället för efter.
Vi stoppar därför försäljningen av FS-jerken tills vi fått nya beten som inte har dessa problem. När de nya betena anländer så kommer vi skicka ut nya och samtidigt kalla tillbaka de gamla för de som vill. Ni som redan har betena får givetvis behålla dom tills de nya kommer.
Tyvärr kan jag inte lova vilket datum de nya anländer.
Ledsen för allt strul men vi vill att betet ska hålla den klass som det är tänkt.
Mvh Bergman
P.s Läs även BROMANoDELL:s brev om detta
"Hej alla fiskesnackare!
Någon gång i somras så började vi på BROMANoDELL snacka med Bergman om att göra en specialfärg för Fiskesnack.com. Vi föreslog då att vi skulle använda vårt nya jerkbait Esox Lucius som vi just då höll på att utveckla. Tanken var att göra en liten smygrelese, eftersom betet varken finns at köpa varken i Sverige eller i utlandet förrän till våren 2008.
Sagt och gjort. Bergman startade en tävling där bästa färg och mönster skulle röstas fram. Många grymt fina mönster och färger kom in som tävlingsbidrag och så snart vinnarbidraget hade röstats fram, satte vi betet i produktion. Observera att detta enbart var en mindre första produktion där vi tillsammans med Fiskesnack.com-färgen även producerade 14 egna färger till våra övriga svenska och utländska kunder som väntade på sina säljprover.
När vi i somras talade om detta lilla projekt så sa Bergman att det skulle vara kul om det gick att få fram betet innan säsongen var helt slut, och detta vart vårt mål.
När betena äntligen anlände till vårt lager var Bergman den första vi ringde och det dröjde inte mer än någon timme tills en förväntansfull Bergman stod utanför lagret för att hämta upp Fiskesnack.com-betena.
Efter att sedan betena hade levererats ut till dom första Fiskesnack-kunderna fick vi höra om att en av de som köpt betet hade drillat en gädda på det och att betet sedan hade spruckit.
Naturligtvis blev vi bekymrade över rapporten och bad omedelbart Bergman plocka hem det trasiga betet för att vi skulle kunna undersöka det samtidigt som vi började undersöka övriga beten i samma leverans.
Det vi kunde konstatera var att buköglans skruv sitter för nära främst den bakre blyvikten, vilket gör att vissa av dragen kan spricka i buken. Detta är naturligtvis helt oacceptabelt på en produkt som bär vårt varumärke.
Efter lite funderingar har vi nu hur som helst konstaterat att det enda rätta är att vi tar tillbaka de beten som Bergman har kvar och att dom som redan har fått sina beten själva får välja om dom vill behålla betena eller om dom vill skicka tillbaka dom.
Vi håller alltså nu på att rätta till problemet och testa produkten ytterligare innan vi skickar nya, korrekta beten till Bergman. Självklart kommer vi att lösa frågan och så snart vi är helt säkra på att betet håller den kvalitet som vi står för, kommer vi att sända nya beten till Bergman så att de av er som så önskar äntligen kan få er egen Fiskesnack.com-färg.
Om ni väljer att behålla betet/betena som ni köpt och ni får problem med dom när ni använder dem, så kan ni självklart skicka tillbaka dem för att lite senare få ett nytt, korrekt drag från oss. Vi bjuder då dessutom på ytterligare ett bete som ursäkt för att vi har ställt till det för er.
Slutligen ber vi om ursäkt för de eventuella problem som vi har orsakat er. För oss är det oerhört viktigt att våra produkter håller extremt hög kvalitet. Något som vi inte lyckades med denna gång.
Vi hoppas på er förståelse och ert tålamod och lovar att skynda på tillverkningen av nya korrekta beten så mycket vi kan.
Hälsningar från oss på BROMANoDELL"
Kommentera