Fiskesnack-jerken är här ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnack-jerken är här !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tror säker Sg kan tälja i ditt bete åt dig om du inte vill göra det själv.

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
    Haha, visste att den skulle komma ... vill helst inte tälja i mitt bete.
    sigpic

Kommentera

Ja, är det ett träbete så är detaljerna sällsynt snyggt snidade. Sen spelar det mindre roll vad det är gjort av, bara det levererar. Färgen är i varjefall riktigt fin.

Kommentera

Ser bra ut! Ska bli kul att testa!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sturgeon Visa inlägg
          Tror säker Sg kan tälja i ditt bete åt dig om du inte vill göra det själv.
          Det tror jag säkert fast det här betet ska hängas upp på nåt fint ställe.

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
          Ja, är det ett träbete så är detaljerna sällsynt snyggt snidade. Sen spelar det mindre roll vad det är gjort av, bara det levererar. Färgen är i varjefall riktigt fin.
          Jepp jag håller med om att det är väldigt fint men om jag inte är helt förd bakom ljuset (vilket jag inte tror) så är det ett träbete. Hur det är tillverkat vet jag dock inte ...
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Jag är dålig insatt i läget. Men skall den stackarn som gjort betet nu tillverka ett antal hundra likadana beten? Isåfall är det nästan synd om honom, måste ju bli hemskt monotont, eller?

Det tror jag säkert fast det här betet ska hängas upp på nåt fint ställe.

Jepp jag håller med om att det är väldigt fint men om jag inte är helt förd bakom ljuset (vilket jag inte tror) så är det ett träbete. Hur det är tillverkat vet jag dock inte ...
            sigpic

Kommentera

Betet är riktigt kaxigt.

Går det att datorstyra metallbearbetning ska det väl gå att göra det med trä också. Det handlar väl mest om att ha ett träslg som är tillräckligt stabilt och homogent.
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jag tänkte precis som KG att det var extremt detaljrikt för att vara ett trädrag - särskilt eftersom det är massproducerat. Ville inte hävda att det är lögn och falskspel på gång!

Kommentera

jag tror att det är plåt! Skulle den komma i grönt oxå?
                  SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

Ursprungligen postat av Sturgeon Visa inlägg
                    Jag är dålig insatt i läget. Men skall den stackarn som gjort betet nu tillverka ett antal hundra likadana beten? Isåfall är det nästan synd om honom, måste ju bli hemskt monotont, eller?
                    Tyvärr vet jag inte alla detaljer men jag kan försöka kolla upp mer om ni är nyfikna. Om det är tillverkat för hand eller i någon maskin vet jag inte ... men det är klart ... hellre ett monotont jobb än inget jobb alls.

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
                    Betet är riktigt kaxigt.

Går det att datorstyra metallbearbetning ska det väl gå att göra det med trä också. Det handlar väl mest om att ha ett träslg som är tillräckligt stabilt och homogent.
                    Jepp, det finns förmodligen maskiner som kan göra beten men jag vet inte hur just detta är tillverkat.

Ursprungligen postat av CalleX Visa inlägg
                    Jag tänkte precis som KG att det var extremt detaljrikt för att vara ett trädrag - särskilt eftersom det är massproducerat. Ville inte hävda att det är lögn och falskspel på gång!
                    Det här första betet är inte massproducerat ... just nu finns det bara två Fiskesnack-beten. Ett grönt och ett blått ... jag har endast det blåa. Annars kunde jag jämfört dom för att se om det finns några skillnader på dom. Iofs lär det ju finnas en hel del i andra färgkombinationer också.

Bifogar en närbild på gälarna också. Där ser man att detaljerna på sidorna skiljer en aning.
                    Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen postat av andy-l Visa inlägg
                      Ser bra ut! Ska bli kul att testa!
                      Kul att du gillar det ! Jag skickar ett PM till dig ang några smådetaljer gällande betet.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 454 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup

Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      14 svar
                      1 187 visningar