Forumet känns extremt knackigt, tyvärr. Man är mer förvånad när det fungerar än när det inte gör det. Också väldigt synd att många länkar inte fungerar längre. Alltså interna länka till inlägg som postats här.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
När forumet slutar fungera
Collapse
X
-
Funderat vidare på detta forum. Finns det några moderatorer kvar som är aktiva? Jag skulle kunna tänka mig att sköta driften av ett nytt forum då det ligger nära det jag jobbar med (systemutveckling, inte fiske).
Problemet är som alltid att få snurr på det, det är ju ofta historiken som är värdefull i ett traditionellt forum. Och inläggen äger väl ”fiskesnack”. Vad det nu innebär.
Bästa vore att migrera hela skiten till en bättre plattform.
- Gillar 3
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Piscantur stercore
Japp att få ordning på driften av forumet vore en välgärning!
Kanske skulle en viss ursprunglig grundare, tillika en mkt eminent person vid namn Bergman titta in.
Sist han gjorde det och skrev några rader så utfördes plötsligt av till synes oförklarliga skäl en hel del mkt eftersatta uppdateringar mm som gav positiv effekt…..
Bristen på moderatorer är också tydlig ibland. Vissa trådar spårar ur helt eftersom det börjar pratas om ett helt annat ämne.
Tycker även att dessa forum är så mycket bättre än grupper på Facebook. Lycka till att hitta en post på Facebook nån månad efter det postats.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av nivv Visa inläggFunderat vidare på detta forum. Finns det några moderatorer kvar som är aktiva? Jag skulle kunna tänka mig att sköta driften av ett nytt forum då det ligger nära det jag jobbar med (systemutveckling, inte fiske).
Problemet är som alltid att få snurr på det, det är ju ofta historiken som är värdefull i ett traditionellt forum. Och inläggen äger väl ”fiskesnack”. Vad det nu innebär.
Bästa vore att migrera hela skiten till en bättre plattform.
Jo det finns aktiva moderatorer på forumet, även om viblivit färre med tiden men jag har hängt med och gjort mitt bästa för att hålla ordning och få bort spam och annat elände i 15 år.
Däremot det tekniska med plattform och sånt är inte min grej så det sköter andra.
Som jag skrivit många gånger förut och vilket har blivit klart bättre är att allt fler rapporterar sånt de ser för det finns inte en chans att vi 2-3 st moderatorer kan scanna hela forumets inlägg hela tiden, så vi tar tacksamt emot Era rapporter och så rensar vi så fort vi kan.
Med hopp om att Ni rapporterar mera.
Bosse
- Gillar 7
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
|
12 svar
1 454 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Xerup