När forumet slutar fungera - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

När forumet slutar fungera

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• När forumet slutar fungera

Ibland händer det saker... det är inte en fråga "om" en sida kommer sluta fungera utan "när" det kommer ske.

Nu hände det ju över helgen och jag har full förståelse för att man inte har någon tekniskt bevandrad människa som vill arbeta dygnet runt för att ha koll på ett litet forum på kvällar och helger men lik förbannat så är det tråkigt när det händer.

Jag kikade lite på https://www.sportfiskarna.se i hopp om att finna någon information. Hittade ingenting.

Jag kikade på https://www.facebook.com/Fiskesnackcom och inte heller det var till någon hjälp.

Jag kollade även på https://www.instagram.com/fiskesnack/ men det gav ju absolut ingenting det heller.

Finns det något intresse här av att vi själva skapar en informativ liten sida på exempelvis facebook, instagram eller någon annan sida där man kan fortsätta hålla kontakten eller bara lugna nerverna när forumet ligger nere?

En dag kommer fiskesnack.com ligga nere och aldrig komma upp igen. Då är det säkert flera här som gärna på nåt sätt skulle vilja hålla kontakten.

Ser att man inte har uppdaterat forumprogramvaran vBulletin på över 2 år igen, finns en del säkerhetshål så det är nog bara en tidsfråga innan skiten blir hackad igen.

Kommentera

Ett litet tag för något år sedan lovade ju sportfiskarna guld och gröna skogar.. Men det sket sig visst kapitalt... Varför ha en sida fullproppad med en jäkla massa matnyttiga tips och info... Verkar ju helt befängt att lägga tid på något sådant..

Nä skämsmössa och in i skamvrån Sportfiskarna Admin

Kommentera

Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
        Ett litet tag för något år sedan lovade ju sportfiskarna guld och gröna skogar.. Men det sket sig visst kapitalt... Varför ha en sida fullproppad med en jäkla massa matnyttiga tips och info... Verkar ju helt befängt att lägga tid på något sådant..

Nä skämsmössa och in i skamvrån Sportfiskarna Admin
        Man söker fortfarande folk som kan arbeta med webben hos sportfiskarna.

Lediga tjänster | Sportfiskarna

Det är verkligen inte lätt att hitta folk med rätt kompetens och jag är glad att man så här långt har hållit forumet vid liv.

Om det hade varit ett statligt verk som skulle anställa med kunskaperna som önskas så hade det krävts fem heltidsanställda... den som åtar sig uppdraget besitter inte bara en jäkla massa kunskap i det som efterfrågas utan är garanterat bredare än så. Jag förstår att folk går in i väggen...
        Senast ändrad av Xerup; 2022-12-19, 17:38.

Kommentera

r/fiske på reddit har ca. 1500 medlemmar men dåligt med aktivitet och egentligen lite väl hög andel bonkade fina fiskar för min smak.
          r/fiskesnack skulle säkert stå sig fint den dagen forumet går i graven.

Kommentera

Jag hoppas verkligen inte att forumet läggs ner. Det har ju diskuteras förut. Men ett forums storhet är just att inget försvinner. Flera år gamla trådar kan väckas till liv igen. Och det man skriver kan man faktiskt få stå till svars för. Just det sistnämnda är väl en av anledningarna till att många heller är aktiva i Facebook grupperna. Där allt försvinner inom några minuter.

Kommentera

Jag är sämst på datorer och programmering men är det så att forumet håller på att gå i graven så kanske man bör fundera på ifall det går att fixa en ny plattform. Har mött så mycket kunnigt folk samt lärt mig massor genom er så hade varit en stor förlust för min del om allt bara dog ut.

Kommentera

Asså... läs min första post en gång till... :-)

Det handlade om dom gångerna forumet går ner tillfälligt...

Kommentera

Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                  Asså... läs min första post en gång till... :-)

Det handlade om dom gångerna forumet går ner tillfälligt...
                  Haha jo men det är lite roligt att gå händelserna i förväg och förutspå armagedon :-)

Kommentera

Kanske sportfiskarna får lite eld i baken ;-)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    12 svar
                    1 453 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup

Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                    14 svar
                    1 184 visningar