Saxat från hemsidan...
Sportfiskarna tar över Fiskesnack.com
2015-12-17
Fiskesnack.com har sedan starten år 2002 vuxit till Sveriges största digitala mötesplats för sportfiskare med 25 000 engagerade besökare varje vecka. Mängder av sportfiskare har under åren knutit kontakter, ställt frågor och lärt sig tips och trix från mer erfarna fiskare. Med mer än 200 000 sidvisningar varje vecka har Fiskesnack.com blivit en inkörsport till ett livslångt intresse för sportfiskare i hela Sverige.
Sportfiskarna tar nu över Fiskesnack.com från grundaren Anders Bergman, som sedan 2012 också är anställd av Sportfiskarna som IT-ansvarig.
- Att Fiskesnack.com nu hamnar under Sportfiskarnas paraply känns väldigt bra och möjliggör att förvaltning och vidareutveckling kan ske kontinuerligt. Vi börjar direkt med att göra webbsidan mer mobilvänlig vilket har varit efterfrågat av användarna under en längre tid, säger Anders Bergman.
Fiskesnack.com drivs till stor del av användarna själva. Webbsidan består av olika moduler med forum, fotoalbum, artiklar, köp- och säljannonser och tävlingar. I forumet diskuteras precis allt som är sportfiskerelaterat. Varje vecka startas diskussioner om allt från flugbindning och betestillverkning till pimpel och fiskebåtar.
Sportfiske syns i dag i många sammanhang både på webben och i sociala medier, vilket har bidragit till den ökande populariteten.
- Sportfiskarna växer och organiserar i dag fler än 55 000 medlemmar. Sedan tidigare har vi Sveriges största fisketidning. Nu får vi även en digital mötesplats när vi tar över vad som kan kallas Sveriges största fiskeklubb, säger Anders Karlsson, Sportfiskarnas generalsekreterare.
Alla gamla Fiskesnackanvändare kommer inom kort att få en förbättrad upplevelse och nya nyfikna sportfiskare kommer lätt att kunna starta diskussioner, lägga upp foton och registrera sig som användare. Fiskeklubbar och medlemmar i Sportfiskarna kan se fram emot ett forum för spännande diskussioner.
*Besöksstatistiken är medelvärden för vecka 1 - 49 under 2015 och har mätts med Google Analytics och publiceras publikt på SIS-index.se.
Sportfiskarna tar över Fiskesnack.com
2015-12-17
Fiskesnack.com har sedan starten år 2002 vuxit till Sveriges största digitala mötesplats för sportfiskare med 25 000 engagerade besökare varje vecka. Mängder av sportfiskare har under åren knutit kontakter, ställt frågor och lärt sig tips och trix från mer erfarna fiskare. Med mer än 200 000 sidvisningar varje vecka har Fiskesnack.com blivit en inkörsport till ett livslångt intresse för sportfiskare i hela Sverige.
Sportfiskarna tar nu över Fiskesnack.com från grundaren Anders Bergman, som sedan 2012 också är anställd av Sportfiskarna som IT-ansvarig.
- Att Fiskesnack.com nu hamnar under Sportfiskarnas paraply känns väldigt bra och möjliggör att förvaltning och vidareutveckling kan ske kontinuerligt. Vi börjar direkt med att göra webbsidan mer mobilvänlig vilket har varit efterfrågat av användarna under en längre tid, säger Anders Bergman.
Fiskesnack.com drivs till stor del av användarna själva. Webbsidan består av olika moduler med forum, fotoalbum, artiklar, köp- och säljannonser och tävlingar. I forumet diskuteras precis allt som är sportfiskerelaterat. Varje vecka startas diskussioner om allt från flugbindning och betestillverkning till pimpel och fiskebåtar.
Sportfiske syns i dag i många sammanhang både på webben och i sociala medier, vilket har bidragit till den ökande populariteten.
- Sportfiskarna växer och organiserar i dag fler än 55 000 medlemmar. Sedan tidigare har vi Sveriges största fisketidning. Nu får vi även en digital mötesplats när vi tar över vad som kan kallas Sveriges största fiskeklubb, säger Anders Karlsson, Sportfiskarnas generalsekreterare.
Alla gamla Fiskesnackanvändare kommer inom kort att få en förbättrad upplevelse och nya nyfikna sportfiskare kommer lätt att kunna starta diskussioner, lägga upp foton och registrera sig som användare. Fiskeklubbar och medlemmar i Sportfiskarna kan se fram emot ett forum för spännande diskussioner.
*Besöksstatistiken är medelvärden för vecka 1 - 49 under 2015 och har mätts med Google Analytics och publiceras publikt på SIS-index.se.
Kommentera