Ursprungligen postat av BBRF
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Inga personangrepp tack !
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ursprungligen postat av ruskis Visa inläggMen om det ändå är en fisk som ska sätta livet till för att bli mat,och som man sen använder rommen på för att göra kaviar av,hur ska man räkna då?
inlägget var kanske inte så igenom tänkt från min sida
ska tänka lite till
Kommentera
-
Ursprungligen postat av snickarn Visa inläggom det är en fisk som sätter livet till så räknar du till ett
inlägget var kanske inte så igenom tänkt från min sida
ska tänka lite tillHellre fiskbonkare än hycklande djurplågare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rödingen Visa inläggtror inte all fisk blir människoföda, det blir nog mycket fiskmjöl,pellets så du är inte helt fel ute tycker jag
Ser du vart jag vill komma?
Kommentera
-
Den här tråden har gått från att handla om personliga påhopp till att handla om C&R och kaviar!
Jag kör själv alltid C&R, främst för att jag inte är så förtjust i gädda vilket är den fisk jag fiskar mest. Men jag skulle ha mycket lättare att moraliskt försvara att jag åker ut och fiskar, tar upp en gädda bonkar och äter upp. Hur försvarar man egentligen att man åker ut och krokar 20 gäddor på en dag enbart för skojs skull? Har fått frågan MÅÅÅNGA gånger.
Hur moraliskt riktigt det sedan är att bonka 20 lakar för att ge bort till äldre personer som inte kan fiska själva, ja det är väl upp till var och en att avgöra men det var ju knappast det tråden handlade om.
Självklart får "Rödingen" lägga upp bilder på bonkad fisk.
Självklart har folk rätt att skriva vad de tycker om bilderna.
Men...INGA PERSONLIGA PÅHOPP!!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rödingen Visa inläggär det något fel med att det varit ett lyckat fiske för mig?Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BBRF Visa inläggLyckat fiske? Aha, så att dra upp ett tjugotal sejar och torskar under 3 kg är ett lyckat fiske? Gratulerar!
Sen bör man också tänka på att egenfångad fisk i hemmavatten i de flesta fall är ett mycket bättre ekologiskt alternativ än fiskpinnar eller Burger King.
Själv fiskar jag makrill på sommaren enbart med syftet att få matfisk till höstens middagar. Det är bra och nyttig mat som blir avlivad omedelbart och transporterad med cykel hem till min frys. Jämfört med frusen fisk i diskarna som transporterats runt halva jorden och bidragit till jordens förfall är det ett mycket vettigt alternativ.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BBRF Visa inläggInte alls, vi har alla olika målsättning. Gratulerar till ett för dig lyckat fiske!Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av salmo32 Visa inläggAlla är inte trofejägare. Jag tycker absolut det låter som ett lyckat fiske, är man dessutom på jakt efter matfisk är mindre storlekar ofta bättre.
Sen bör man också tänka på att egenfångad fisk i hemmavatten i de flesta fall är ett mycket bättre ekologiskt alternativ än fiskpinnar eller Burger King.
Själv fiskar jag makrill på sommaren enbart med syftet att få matfisk till höstens middagar. Det är bra och nyttig mat som blir avlivad omedelbart och transporterad med cykel hem till min frys. Jämfört med frusen fisk i diskarna som transporterats runt halva jorden och bidragit till jordens förfall är det ett mycket vettigt alternativ.
Bättre fiska sin egen fisk än att gynna industri fisket som tömmer våra hav och sjöar!
För egendel har inte mitt "gnäll" handlat så mycket om att man bonkar sina fiskar,utan meningen med att lägga upp "trofe" bilder på blodiga fiskar,uppradade på diskbänken osv.Kanske är jag som är känslig..men nog ser det väl trevligare ut med en fisk vid vattnet än blodig på en diskbänk?
Kommentera
-
skullle man inte klubba alla gäddor vara ganska rätt, det handlar ju om att rädda liv! gäddorna har sett till att många små mörtar har blivit föräldralösa... hur ska dom klara sig utan föräldrar som inte kan visa dom vägen genom skolan, första kärleken, den dagen CSN krånglar, första fyllan mm.. nej usch jag vill inte tänka på det där mer blir bara ledsen för dom små mörtarna..
fatta mig på fel sätt. hela tråden är otroligt off topic...Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
|
78 svar
27 405 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg Idag, 00:51 | ||
Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31