Inga personangrepp tack ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inga personangrepp tack !

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av ruskis Visa inlägg
    Måste bara påpeka att förekomsten av bilder som jag anser är provocerande är försvinnande liten.Kan inte påstå att det är ett problem igentligen,MEN av kanske 10 bilder som jag anser totalt onödiga kommer 8 från en och samma person.
    Och när denna personen får övervägande kritik från flertalet medlemmar,var finns då meningen för denna person att fortsätta lägga in den typen av bilder?
    För mig är svaret enkelt: För att provocera!
    Då får man också räkna med att få kritik varje gång man lägger in samma form av bild igen.
    men snälla Ruskis hur många gånger ska jag måsta förklara för dig att jag inte vill provocera nån med mina bilder,sen är det ju upp till dig vad du tycker, allt ligger i betraktarens ögon.
    Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare

Kommentera

"Ogräsfiskar"?? Finns inget sånt och det vet du.

Kommentera

Scanner, vart håller du till när du fiskar gädda?

mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av Rödingen Visa inlägg
          tror säkert du tar rätt på lite fisk då du är ute du med, men du vill inte visa det,vilket jag gör.
          Givetvis tar jag rätt på en hel del fisk, framförallt under Norgefisket. Dock försöker jag sågott det går sätta tillbaks all fisk över 10 kg, vilket tyvärr är svårt så en del ges bort till norrmännen, dock undviker jag att nacka måsar i onödan, men jag förstår fortfarande inte varför du lägger upp foton på död småfisk istället för ett foto på en större fisk? Det verkar ju som om du mest fiskar för att fylla frysen istället för att satsa på grov fisk, vilket det verkar vara ont om på dina foton, bortsett från fjällfisket med fina rödingar.
          Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
            Givetvis tar jag rätt på en hel del fisk, framförallt under Norgefisket. Dock försöker jag sågott det går sätta tillbaks all fisk över 10 kg, vilket tyvärr är svårt så en del ges bort till norrmännen, dock undviker jag att nacka måsar i onödan, men jag förstår fortfarande inte varför du lägger upp foton på död småfisk istället för ett foto på en större fisk? Det verkar ju som om du mest fiskar för att fylla frysen istället för att satsa på grov fisk, vilket det verkar vara ont om på dina foton, bortsett från fjällfisket med fina rödingar.
            klart man undviker att nacka trutar, men en som är skadad släpper jag då inte iväg för att självdö,sen verkar det ju som att du tar tillvara småfisken du med eftersom du släpper tillbaka allt stort.
            Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg

Säger han med Minituna på foto
              #Fiskesnack @ Quakenet

Kommentera

Ursprungligen postat av Scanner
                Håller med dig att fotografiskt undermåliga bilder inte ska in i fotoalbumet.
                (Speciellt de med ofiskade gummibeten som mobbar en träjörk)?????

Sedan kan den mest expertmässiga bilden få läggas in, som innehåller en hel pall med döda uer. Den kan ha en hel del att berätta. http://www.fiskesnack.com/fotogaller...ils/6248-m.jpg

MVH Scanner
                Ser inga pallar med döda uer på fotot, utan EN stor, fin uer vilken hade varit kul att fånga på spö. Men visst hade jag kunnat lägg upp ett foto på en hög döda, yrkesfiskefångade uer men till vad nytta?
                Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
                  Med ditt resonemang så måste ju kommentarsfunktionen på bilderna tas bort. Kan aldrig tänka mig att det är meningen att man "får lägga upp vilka bilder man vill" men att dom absolut inte får kritiseras. Köper inte det där att man antingen ska vara positiv eller tiga.

Jag antar att det här är en sportfiskesida eftersom det mest verkar vara sportfiskare här. Inga trålfiskare har lagt upp bilder än så länge? Däremot finns det ju en och annan köttfiskare som roar sig med att provocera, det kan väl vara kul...Fattar man inte vad som är fel med vissa bilder så är ju diskussion överflödig.

Jag har inte sagt något om att det bara ska vara positiv kritik eller inget alls.
                  Men det var inte det jag skrev om det handlade om att man inte ska skriva saker som är personangrepp eller göra en bedömning om bilden passar i forumet eller ej o.s.v.

Det är väl bättre att man blir sporrad att ladda upp bilder istället för att vara orolig för att bli sågad p.g.a. taskiga kommentarer?
                  Ola

Kommentera

Ursprungligen postat av Rödingen Visa inlägg
                    klart man undviker att nacka trutar, men en som är skadad släpper jag då inte iväg för att självdö,sen verkar det ju som att du tar tillvara småfisken du med eftersom du släpper tillbaka allt stort.
                    Truten såg då inte skadad ut på fotot, men jag var ju å andra sidan inte där. Djur klarar mer än man tror, du nämnde t ex att det är djurplågeri att släppa tillbaks gäddor som varit krokade i ena gälen. Nu är det ju så att fiskarna har 2gälsystem för att man sak kunna överleva om dett ena blir skadat, precis soo att människan har 2 lungor. Släpper också tillbaks mindre fisk, t ex torsk under cirkus 4 kg, mindre havskatt o s v. Du bör nog tänka om.
                    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av Grillen Visa inlägg
                      Säger han med Minituna på foto
                      Minitunan släpptes tillbaks, tycker för övrigt att fotot var hyfsat.
                      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                      78 svar
                      27 379 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 457 visningar
                      0 gillar