Inga personangrepp tack ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inga personangrepp tack !

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
    Om ni som skrivit i tråden funderar på vad bergman skrev på första inlägget borde ni väl förstå att det var kommentarerna som kritiserades och inte bilderna.

Då kanske man kan anta att bergman som driver sidan gjort ett val att man får lägga upp vilka bilder man vill i en kategori som passar.

Hur kommer det sig då att ni (ni vet mycket väl vilka ni är) fortsätter med att spamma ner även den här tråden?

Och vart är definitionen sportfiske inskriven?
    Det är väl en fiskesida?
    Kunde inte sagt det bättre.
    Fiskepolis

Kommentera

Om ni som skrivit i tråden funderar på vad bergman skrev på första inlägget borde ni väl förstå att det var kommentarerna som kritiserades och inte bilderna.

Då kanske man kan anta att bergman som driver sidan gjort ett val att man får lägga upp vilka bilder man vill i en kategori som passar.

Hur kommer det sig då att ni (ni vet mycket väl vilka ni är) fortsätter med att spamma ner även den här tråden?

Det är väl en fiskesida?
      lika klockrent som sist, skönt läsa det som kommer från dig Ola
      Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare

Kommentera

Det är väl en fiskesida?
        Med ditt resonemang så måste ju kommentarsfunktionen på bilderna tas bort. Kan aldrig tänka mig att det är meningen att man "får lägga upp vilka bilder man vill" men att dom absolut inte får kritiseras. Köper inte det där att man antingen ska vara positiv eller tiga.

Jag antar att det här är en sportfiskesida eftersom det mest verkar vara sportfiskare här. Inga trålfiskare har lagt upp bilder än så länge? Däremot finns det ju en och annan köttfiskare som roar sig med att provocera, det kan väl vara kul...Fattar man inte vad som är fel med vissa bilder så är ju diskussion överflödig.

Kommentera

Det är väl en fiskesida?
          Att naivt räkna med att delta i ett forum som fiskesnack och tro att där inte uppkommer konflikter som denna här skall man nog inte räkna med.Så länge man håller sig inom rimliga gränser och skippar hot och person angrepp.

Anledningen till att jag med glädje besöker FS varje dag är fotoalbumet.Jag uppskattar vackra bilder på fångster behandlade med den värdighet den förtjänar.När bilderna börjar angränsa till vad jag anser som "rovfiske" och "yrkesfiske" säger jag ifrån,den dagen jag inte får säga min mening om en bild har jag inget här att göra.
          Möjligtvis borde kanske Bergman sätta upp regler för vilken typ av bilder som ej bör läggas upp för att underlätta,vad vet jag.
          Att det förekommer traditionella skillnader mellan norr och söder vet jag om (är själv norrifrån där C&R fenomenet ses på som ett skämt),men vi kanske skulle försöka enas om att bilder där regelrätt fiskeslakt som inte fyller någon särskild etisk o moralisk funktion borde upphöra?
          På tal om skillnaden mellan norr och söder,anledningen till att stora delar av dom norrländska sjöar och älvar tunnas ut på sin fiskefauna kanske till viss del beror på utfiskning?Medans i söder ser man ett visst uppsving av öring,gädda osv.Men det är en annan diskusion..

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
            Med ditt resonemang så måste ju kommentarsfunktionen på bilderna tas bort. Kan aldrig tänka mig att det är meningen att man "får lägga upp vilka bilder man vill" men att dom absolut inte får kritiseras. Köper inte det där att man antingen ska vara positiv eller tiga.

Jag antar att det här är en sportfiskesida eftersom det mest verkar vara sportfiskare här. Inga trålfiskare har lagt upp bilder än så länge? Däremot finns det ju en och annan köttfiskare som roar sig med att provocera, det kan väl vara kul...Fattar man inte vad som är fel med vissa bilder så är ju diskussion överflödig.
            KG?? Dina konstverk "VÅR" och "FISKEVÄDER" är outstanding! Tänk vilken dröm att få vara med dig ut på Mälaren en sådan dag. Apropå inget speciellt, snodde "Kossan" vantarna av dig när du skulle sticka ut?
            Go for the Big Ones!
            Old Firehand

Kommentera

Ruskis: "Anledningen till att jag med glädje besöker FS varje dag är fotoalbumet.Jag uppskattar vackra bilder på fångster behandlade med den värdighet den förtjänar"

Håller med! Vill man titta på massa uppraddade döda fiskar kan man ju lika gärna gå å ställa sig i fiskboden utanför Ica å titta. Tycker nog att de få som hellre tittar på döda än levande fiskar kan hålla till på sånna ställen än här :P. Eller gå med i storsloken (usch!) där ni har era jämnlikar..

Ola: "Och vart är definitionen sportfiske inskriven?
              Det är väl en fiskesida?"

Det kanske inte är inskrivet men tittar man på denna sida så känns ju sportfiskesida som det mest självklara då i princip alla här kallar sig det och fiskar med spö.
              Inte är det en sida för bilder på en mås man ska döda iaf eller?
              Senast ändrad av Peter182; 2007-01-29, 17:48.
              ---------------------------------------------------
              "Att få sitta i solen en vindstilla sommar eller vår morgon, med feederspön eller karpspön brevid sig, fågelkvitter i bakgrunden och nyligen nerslemmad avkrokningsmatta. Fiske blir inte mycket bättre än så!"

www.asff.nu
              www.vastsvenskan.se

Kommentera

Måste bara påpeka att förekomsten av bilder som jag anser är provocerande är försvinnande liten.Kan inte påstå att det är ett problem igentligen,MEN av kanske 10 bilder som jag anser totalt onödiga kommer 8 från en och samma person.
                Och när denna personen får övervägande kritik från flertalet medlemmar,var finns då meningen för denna person att fortsätta lägga in den typen av bilder?
                För mig är svaret enkelt: För att provocera!
                Då får man också räkna med att få kritik varje gång man lägger in samma form av bild igen.

Kommentera

Jag tycker man borde få lägga upp vilka bilder man vill så länge det finns en kategori att lägga dom i.
                  tycker det är så dålig stil av dom som sitter och hackar ner på bilder bara för dom inte gillar dom.
                  vissa tycker inte om att se död fisk, okej jag kan förstå det men förstår inte hur man orkar gå in å skriva nått elakt.
                  har sett värre än döda fiskar här som hör mindre till en sån här sida.
                  nå starwars snubbar som fäktas med spön och nån simpsons i vatten mm.
                  jag har massvis av bilder men väljer att inte lägga upp någon. för det finns dom som sitter och letar fel. kan va ex ett grässtrå på en fisk då blir ju vissa galna här.
                  men visst tycker jag man kan kritisera bilder, "tycker ej denna bild hör hemma här på fs" osv
                  men nu handlade det väll om personangrepp eller? det tycker jag inte hör hemma här. gillar man inte bilden och man inte tycker den hör hemma här kan man ju tala om det för en moderator så får dom avgöra saken. istället för å ta till personangrepp.
                  Senast ändrad av FreddyK; 2007-01-29, 18:04.

Kommentera

Varför är inte bilder på en massa mörtar som ska plågas och dödas bara för nöjets skull provocerande? (Jag vet om att mörten inte är utdöende).
                    Mört i badkar hemma.
                    Mört med tre st trekrokar i sig.
                    Mört på is.
                    Väldigt många mörtar i stuga.
                    Inga dåliga kommentarer om sådana bilder.

I vissa länder är det förbjudet med levande agn, undrar varför när det är accepterat att plåga mörten i Sverige och på ett SPORTFISKE forum.
                    Liten fundering bara (Fiskar ibland själv med mört).

Kommentera

Ursprungligen postat av comer Visa inlägg
                      Varför är inte bilder på en massa mörtar som ska plågas och dödas bara för nöjets skull provocerande? (Jag vet om att mörten inte är utdöende).
                      Mört i badkar hemma.
                      Mört med tre st trekrokar i sig.
                      Mört på is.
                      Väldigt många mörtar i stuga.
                      Inga dåliga kommentarer om sådana bilder.

I vissa länder är det förbjudet med levande agn, undrar varför när det är accepterat att plåga mörten i Sverige och på ett SPORTFISKE forum.
                      Liten fundering bara (Fiskar ibland själv med mört).
                      håller med dig fullständigt, vad är det för skillnad på lite lake eller gädda som man tagit kort på och lagt ut ,och alla bilder på mörten och där blir kommentarerna (snyggt jobbat, fint gäddagn) sen har man mage att sitta och kalla sig djurvän.
                      Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 453 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup

Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      14 svar
                      1 184 visningar