Inga personangrepp tack ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inga personangrepp tack !

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Scanner
    Bilder på mängdfångster har väl sin plats.

Ett tävlingsresultat. Det här lyckades 150 trollare fiska upp under en helg ex.vis.
    Eller om jag valde att spara 15 sejar på min Röstsemester och de hamnade på samma bild, det är ju mitt sätt att dokumentera min semester?

Varför skulle en bild med ex.vis ögongreppet på en MEGAgädda inte ha sin plats i bildgalleriet?

Fortfarande är de ovärdiga kommentarerna fel, inte bilden!

MVH Scanner
    Okej,så en bild med gäddor uppradade med informationen att det blev rävfoder,bilder föreställande ett gäng frusna lakar som knappt syns,bilder med en fiskmås där man stolt påpekar att man nacka den,backar med torsk som har stora sår med tarmarna vällandes ut efter tre-krokar i magen är acceptabla bilder i din värld?.Min respekt för levande fiskar,djur och människor är alldeles för stor för att bara ignorera den typen av provokationer.Vill man nacka allt man kommer över,gör det då,men lägg inte ut informationen här på FS och räkna med att det inte får reaktioner.

Kan tillägga:Torsken på min avatar är min PB,det tog i ett sista kast efter att ha fått ett flertal fina sejar o torskar.Den togs på 3 meters djup,så den avkrokades och fotades snabbt.Sen fick den simma tillbaka.Gubbarna på kajen som sett det i sina kikare höll på att baxna .Dom var inte vana med turister som inte bonkade vildt och fyllde sina båtar till bredden.
    Senast ändrad av ruskis; 2007-01-29, 15:18.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rödingen Visa inlägg
      Jag har såna bilder,sen kan man ju vrida frågan så här MÅNGA gillar inte bilderna men sen finns det FAKTISKT folk som ser det från ett annat håll med så kan du förklara för mig vad som är RÄTT eller FEL då folk har olika syn att se på saker och ting. Jag gör vad jag vill med mina fångster, tex har jag gett bort mkt fisk till äldre människor som inte tar sig ut på isen för egen maskin längre. Tycker det smäller högre än att mata AKVARIEFISKAR med lax !
      är det sportfiske..
      Begriper inte poängen med att lägga upp fotografiskt undermåliga bilder på en hög döda fiskar. Vad är syftet?
      Hälleflundrafiskare

Kommentera

[QUOTE=Scanner;239703]
        Ursprungligen postat av ruskis Visa inlägg
        Min respekt för levande fiskar,djur och människor är alldeles för stor för att bara ignorera den typen av provokationer.Vill man nacka allt man kommer över,gör det då,men lägg inte ut informationen här på FS och räkna med att det inte får reaktioner.

QUOTE]

Kan DU motivera denna bild i forumet, oavsett vad man tycker om soptunnor och schlager så är det OK med rävåtlar m.m.

Anser fortfarande att det är ovärdigt att skriva mördare och slakt om dödande av gäddor.

MVH Scanner
        Hahaha,det var ju ett bra exempel!!Det var den första bilden jag la in här på FS.Bilden är på en kompis,efter hans första öring.Jag gjorde om bilden och la in den med glimten i ögat.Kan för mitt liv inte se något som helst provocerande med den bilden???Var det de bästa du kunde komma upp med?
        Då får du nog allt försöka igen.För vad jag förstått så var bilden uppskattad och där var nog några som t.om tyckte den var rolig.

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
          Begriper inte poängen med att lägga upp fotografiskt undermåliga bilder på en hög döda fiskar. Vad är syftet?
          tror säkert du tar rätt på lite fisk då du är ute du med, men du vill inte visa det,vilket jag gör.
          Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare

Kommentera

Okej,så en bild med gäddor uppradade med informationen att det blev rävfoder,bilder föreställande ett gäng frusna lakar som knappt syns,bilder med en fiskmås där man stolt påpekar att man nacka den,backar med torsk som har stora sår med tarmarna vällandes ut efter tre-krokar i magen är acceptabla bilder i din värld?.Min respekt för levande fiskar,djur och människor är alldeles för stor för att bara ignorera den typen av provokationer.Vill man nacka allt man kommer över,gör det då,men lägg inte ut informationen här på FS och räkna med att det inte får reaktioner.

Kan tillägga:Torsken på min avatar är min PB,det tog i ett sista kast efter att ha fått ett flertal fina sejar o torskar.Den togs på 3 meters djup,så den avkrokades och fotades snabbt.Sen fick den simma tillbaka.Gubbarna på kajen som sett det i sina kikare höll på att baxna .Dom var inte vana med turister som inte bonkade vildt och fyllde sina båtar till bredden.
            förstår att det är mig du gnäller på,man börjar bli van dina inlägg och du vet vad jag tycker.

Kommentera

tror säkert du tar rätt på lite fisk då du är ute du med, men du vill inte visa det,vilket jag gör.
              ja, LITE fisk ja.
              Senast ändrad av EliasRR; 2007-01-29, 16:36.

Kommentera

förstår att det är mig du gnäller på,man börjar bli van dina inlägg och du vet vad jag tycker.
                Jo,nog vet jag vad du tycker allt.Men saken är ju den att det är ju fler än jag som blir provocerad av just dina bilder.
                Min fråga till dig är:Varför fortsätter du lägga upp bilder som onekligen provocerar och ifrågasätts konstant av flertalet medlemmar här på fiskesnack?

Du måste ju vara fullt medveten om innan du lägger upp dom,att det kommer bli ett jädrans liv.Är det för att du tycker att vi som klagar på dom är idioter,eller är det för att du vill vända om oss i vår tro?
                Sen har du mage o gnälla varje gång du får kritik?

Den bild som retar mig allra mest är denna:
                Senast ändrad av ruskis; 2007-01-29, 16:42.

Kommentera

Är det egentligen inte ganska enkel? Som många redan skrivit så kan man ifrågasätta meningen med bilder som bara läggs ut för att provocera C´nR fiskare, därmed inte sagt att de har rätt att kalla någon för mördare osv. (förövrigt förmodligen vad denne vill läsa och skratta åt). Naturligtvis handlar sportfiske om att inte ta upp mer än vad som man tar hand om, men vad det är för fel att lägga in en blid föreställande grillad fjällröding det begriper inte jag. tror att den som fångar och tillagar sin egen fisk betersig mer ekologiskt och etiskt riktigt än den som tar upp fisk och slänger i den igen och sen åker till McDonalds på hemvägen.
                  Missförstå mig inte, jag tycker att cnr har sin givna plats i modernt sportfiske, vissa arter smakar apa och för att hålla fina bestånd av storfisk, något som de flesta önskar är cnr nödvändigt, tror jag.
                  Gädda & Jäger
                  www.gaddajager.se

Kommentera

Jo,nog vet jag vad du tycker allt.Men saken är ju den att det är ju fler än jag som blir provocerad av just dina bilder.
                    Min fråga till dig är:Varför fortsätter du lägga upp bilder som onekligen provocerar och ifrågasätts konstant av flertalet medlemmar här på fiskesnack?

Du måste ju vara fullt medveten om innan du lägger upp dom,att det kommer bli ett jädrans liv.Är det för att du tycker att vi som klagar på dom är idioter,eller är det för att du vill vända om oss i vår tro?
                    Sen har du mage o gnälla varje gång du får kritik?
                    har du tänkt på att det finns de som INTE blir provocerade av mina bilder,sen säger du jag har mage att gnälla,försöker ju svara så gott jag kan på era GNÄLLIGA frågor.

Kommentera

Om ni som skrivit i tråden funderar på vad bergman skrev på första inlägget borde ni väl förstå att det var kommentarerna som kritiserades och inte bilderna.

Då kanske man kan anta att bergman som driver sidan gjort ett val att man får lägga upp vilka bilder man vill i en kategori som passar.

Hur kommer det sig då att ni (ni vet mycket väl vilka ni är) fortsätter med att spamma ner även den här tråden?

Och vart är definitionen sportfiske inskriven?
                      Det är väl en fiskesida?
                      Ola

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 453 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup

Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      14 svar
                      1 184 visningar