Jonas 37, ja spykopater finns det på alla arbetsplatser. Eller dom som bara vill verka sturska innför jobbarpolare. Värre med att döda djur som kan tänka och har känslor. Fisken har ju bara ett sinne. Inte mycket mer än vad en myra har.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Inga personangrepp tack !
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Sander L.
Ursprungligen postat av Viesker Visa inläggKG? for president
Är det sådana här som kallas idoldyrkare?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bergman Visa inläggHinner tyvärr inte ge mig in i hela diskussionen just nu men tänkte iallafall säga att Fiskesnack.com är en sportfiskesida där vi ska diskutera och ha kul. Undvik personangreppen är ni snälla ... det var just det som denna tråden handlade om från början.
Saxat från reglerna:
Inlägg/bilder som uppenbart är postade för att provocera
- Dessa inlägg/bilder tas bort från forumet och vid upprepningar från samma användare så kan det resultera i en varning eller avstängning från hemsidan om det går över gränsen.
Dock är ju regeln lite svårtolkad då smaken är som baken ... men ett tips är ju att rapportera in de bilder ni tycker är upplagda för att provocera. Om ni sedan låter bli att lägga in kommentarer under den provocernade bilden så ska ni se att antalet sådana bilder komer att minska. Det är ju just reaktionerna som folk är ute efter när dom provocerar.
Kanske dags att ragga lite nya moderatorer som har tid att kolla igenom fotoalbum och trådar några minuter varje dag för att undika alla påhopp om det nu det är det du eftersträvar? För allt "tjafs" här på forumet beror ju i grunden på en för "slapp" moderatering av sidan/fotoalbumet tror jag.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanen Visa inläggJonas 37, ja spykopater finns det på alla arbetsplatser. Eller dom som bara vill verka sturska innför jobbarpolare. Värre med att döda djur som kan tänka och har känslor. Fisken har ju bara ett sinne. Inte mycket mer än vad en myra har.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanen Visa inläggFisken har ju bara ett sinne. Inte mycket mer än vad en myra har.
Fiskar har relativt välutvecklad syn, i många fall trikromatisk (tre typer av receptorer som människor vilket medger färgseende). De har välutvecklade kemoreceptorer (smak/lukt) både i munhålan och ofta över hela kroppen. De har känsel, möjligtvis kan de även känna smärta, inte fastlagt riktigt. (Därom tvistar de lärde). Sidolinjeorganet detekterar rörelser och tryckvågor och fungerar på många sätt liknande vår hörsel.
Ryggradsdjur omfattas av djurskyddslagen, vilket inte ryggradslösa djur gör (undantaget bläckfisk).
Att förringa fiskar som djur gör inte deras lidande mindre, kanske det egna samvetet dock.
Kommentera
-
Kan väl inte va så svårt "inga personangrepp" även om man inte har samma åsik och värderingar. Alla har vi olika "uppfostran" inom sportfisket vi lever och lär. Sidan är ju till för att vi ska kunna lära av verandra inte kritisera och idiotförklara varandra pga olika åsikter och varderingar.
Sorlig läsning dena tråd. Otroligat att folk orkar bry sig när där finns så mycket störa problem. (Tänker på tjuvfiske med stora trålare mm)
Kommentera
-
Tänk vad fort det gick att få nån att gnälla. Klart att det finns skillnader mellan en skalbagge och en fisk. Men jag preciserade inte det precist. Det gamla skrocket om den kloka gammelgäddan som lurar alla känner väl alla till. Det tråkiga är att det inte stämmer. En större fisk är mer sällsynt bara och uppehåller sig inte precis i strandkanten. Annars är det lika lättlurad som en liten gädda som exempel. Varför hugger dom annars på en Zalt vobbler som går rakt fram. Det är ju inte ens för att den är hungrig utan många gånger en reflex bara. Sen att gäddan ser läbbig ut och kan bli stor som gör den rolig.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rödingen Visa inläggjag lägger upp bilderna för att folk ska se att jag haft ett lyckat fiske,det har jag skrivit förr duger det eller vart vill du komma.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av CalleX Visa inläggEftersom dina motiv är helt uppenbart av annan karaktär så kommer du få vänta på eventuella svar från min sida...Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rödingen Visa inläggjag vet inte hur jag ska få dig att förstå att jag inte lagt ut bilderna för att provocera, det är ju ni som klagar som nämner det så,som jag sagt innan det ligger i betraktarens öga,sen om du vill värka så märkvärdig sätt dig och rita en bild i paint med pilar, skrev innan att jag tycker det du skriver liknar inget för du menar det ju ändå inte.
Men om du lägger upp en bild som några (en hel del) stör sig på, och sedan lägger upp en till bild med liknande eller likadant motiv?
Jag förstår hur folk kan anse att du provocerar.
Jag tycker att man lär sig det genom att titta på kommentarerna i ditt album.
Konstigt nog ser det inte ut som att du respekterar att flera ogillar dina bilder.
Det som är provocerande är ju att du fortsätter lägga upp likadana bilder.
Tjo hej!Pike on The fly!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
|
12 svar
1 453 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Xerup