Lägg in en omröstning huruvida folk här på FS vill se liknande bilder som tex högen med bonkad lake
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Inga personangrepp tack !
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
"Hur kan det inte vara en debatt om c&r när personangreppen har grund i att folk inte accepterar att fiskare tar vara på sin fångst."
Möjligt att vi pratar om andra bilder,har inte följt alla kommentarer på alla bilder.Men dom bilderna jag själv har kommenterat och vill gärna att dom skall upphöra är denna typen:
Anser att dom är respektlösa,och visar total förakt mot allt levande.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rödingen Visa inläggdet här handlade väll om personangrepp,inte vad du gett dina bilder för titel
Om det inte las ut bilder för att reta upp folk så skulle dom antagligen inte sjunka ner till personangreppsnivån.
Vill du så kan jag försöka rita en bild i paint med lite pilar för att förklara sammanhangen...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ruskis Visa inlägg"Hur kan det inte vara en debatt om c&r när personangreppen har grund i att folk inte accepterar att fiskare tar vara på sin fångst."
Möjligt att vi pratar om andra bilder,har inte följt alla kommentarer på alla bilder.Men dom bilderna jag själv har kommenterat och vill gärna att dom skall upphöra är denna typen:
Anser att dom är respektlösa,och visar total förakt mot allt levande.
Bild 1: Där erkände ju "Nicklas_n" att 90% av hans fångst var ryckfiskad vilket är olagligt och inte sportfiske.
Bild 2: Har ju med c&r debatten att göra, 30 kg gädda går faktiskt att konsumera. (är medveten om att det står rävmat). Inte olaglig dock och inom begreppet sportfiske.
Bild 3: Vi som inte var där har ingen aning om hur pass skadad truten är. Om den var såpass skadad att den ej klarat sig är ju avlivning det bästa alternativet.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av salmo32 Visa inläggBild 1: Där erkände ju "Nicklas_n" att 90% av hans fångst var ryckfiskad vilket är olagligt och inte sportfiske.
Bild 2: Har ju med c&r debatten att göra, 30 kg gädda går faktiskt att konsumera. (är medveten om att det står rävmat). Inte olaglig dock och inom begreppet sportfiske.
Bild 3: Vi som inte var där har ingen aning om hur pass skadad truten är. Om den var såpass skadad att den ej klarat sig är ju avlivning det bästa alternativet.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KG? Visa inläggDå kommer ju nästa fråga. Varför är bilderna upplagda? För att dom är fina eller för att provocera?
Så länge det faller inom begreppet sportfiske borde det ju platsa. Om man blir upprörd över en bild som är avsedd att provocera har personen ju lyckats. Ignorera de bilderna istället så blir det inte lika roligt att provocera.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av salmo32 Visa inläggBild 1: Där erkände ju "Nicklas_n" att 90% av hans fångst var ryckfiskad vilket är olagligt och inte sportfiske.
Bild nr1 olagligt och inte sportfiske = har inget att göra på fotoalbumet
Bild nr2 30kg gädda som blir rävfoder,vem fanken har nöje av att titta på en sånn bild med den informationen???Inte jag iaf
Bild nr3 Även om det är på havet,under fiske...Varför i hela fridens namn skulle någon vilja titta på den bilden med vetskapen om att det är innan den får sätta livet till.???Det är information som man kan klara sig bra utan.Syftet med bilden är?Vad tror du? Sen vill jag påstå att den ser fullkomligt frisk ut,har pelat ut ett 20tal trutar ur garn som är uppsatta för att hålla dom borta från torrfisken,när jag bodde i Norge.Det är grymt sega fåglar!
Men huvudanledningen:Vem har nöje av att titta på en bild på en fågel som ska nackas???
Hoppas det klarnade lite iaf!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ruskis Visa inläggFörstår att du inte ser den röda tråden så jag skall försöka förklara så gott jag kan.
Bild nr1 olagligt och inte sportfiske = har inget att göra på fotoalbumet
Bild nr2 30kg gädda som blir rävfoder,vem fanken har nöje av att titta på en sånn bild med den informationen???Inte jag iaf
Bild nr3 Även om det är på havet,under fiske...Varför i hela fridens namn skulle någon vilja titta på den bilden med vetskapen om att det är innan den får sätta livet till.???Det är information som man kan klara sig bra utan.Syftet med bilden är?Vad tror du? Sen vill jag påstå att den ser fullkomligt frisk ut,har pelat ut ett 20tal trutar ur garn som är uppsatta för att hålla dom borta från torrfisken,när jag bodde i Norge.Det är grymt sega fåglar!
Men huvudanledningen:Vem har nöje av att titta på en bild på en fågel som ska nackas???
Hoppas det klarnade lite iaf!
Bild 1: Den är olaglig vilket jag också skrev, men om den inte platsar i fotoalbumet borde även alla bilder på stim med vitfisk i minimala baljor tas bort eftersom dessa också är olagliga.
Bild 2: Det är din åsikt men bilden visar fortfarande en sportfiskefångad fångst och alla kanske inte tycker som du.
Bild 3: Varför lägger folk ständigt upp bilder med felkrokad braxen (under jerkfiske). Vad är det intressanta med dessa bilder. Vem har nöje i att se på en stackars betesmört som ska plågas ihjäl med trekrok i ryggen.
En trut är seg, men även om du anser att den ser fullkomligt frisk ut har du ingen som helst aning.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
|
78 svar
27 443 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg Idag, 00:51 | ||
Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31