Köra en Fiskesnack-tävling ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köra en Fiskesnack-tävling ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag är lätt med, skulle varit jävligt motiverande faktist! Bra initsiativ

Så går man ut med målet att slå nån man velat slå hela månaden på tex abborre.. vore underbart

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX
      Skitkul att ha en art varje månad - då kan man fokusera på en art som man normalt inte fiskar på kanske - bra morot mao!
      Sen kanske vikten ska skippas av den anledningar som flode tar upp. Jag kommer osökt att tänka på Gute's gäddtävling förra vintern där en bild med längdreferens skulle skickas med anmälan. Kör en längdtävling helt enkelt med en en bild där man tydligt kan utläsa längden och där det finns någon unik referens som bevisar att bilden är tagen just den månaden
      Låter riktigt bra med en längdtävling!!!

Kommentera

Bah. Trött på Störst Vinner-tävlingar. (inga komplex här dock )
        En stor fisk behöver inte vara vackrare än en liten.. eller ja.. mindre fisk. småfisk e skit :P
        Men en bästa bild och månadens "VACKRASTE" exemplar kanske vore nått..

Esh det finns hur mycket sorters tävlingar som helst man kan köra igång..
        Men som sagt. vackraste exemplaret tycker jag vore roligt att vara med på, och inte minst se. Vi har alla sett stora fiskar.. och ännu fler av oss har fått upp sånna.. synd bara att ingen var där och såg det.....

Kommentera

Fisk i bäst kondition???

Jag har för mig att skånska flugfiske klubben anordnar öringens dag?? Där vinner fisken med bäst kondition efter några spec. regler....fan vet hur men???

Kommentera

En tävling där snyggaste bilden (oavsett fiskart) vinner hade varit kul.

Kommentera

Ursprungligen postat av ZanderMan Visa inlägg
              Jag har för mig att skånska flugfiske klubben anordnar öringens dag?? Där vinner fisken med bäst kondition efter några spec. regler....fan vet hur men???
              Tycker det vore en kul grej men kör på längd så blir det inga problem.
              Ang sponsorer! Bergman kontakta mig så ska jag fixa lite beten om det är till nogon hjälp.
              www.monarch-dok.se

Kommentera

tävling skulle vara häftigt

Kommentera

Längdmätning är bra av flera orsaker. Då kan man tävla på lite mer jämlika premisser i södra och norra delen av landet. Snabbare hantering av fisken innan återutsättning. Inget behov av kontrollvägning av våg m m.

Kör hårt!

Kommentera

Längdtävling låter bra, men det kan nog bli lite problem med till exempel abborre och andra rundare fiskar. Marginalerna är så små så det blir typ den som mäter "snällast" som vinner. Misstänker att man kan behöva mäta med millimeter för att veta vem som vunnit tävlingen. Det är ju en relativt grym viktskillnad mellan en abborre på 49 cm och 51 cm.. Någon som får samma känsla?

Kommentera

Ursprungligen postat av Norden Visa inlägg
                      Längdtävling låter bra, men det kan nog bli lite problem med till exempel abborre och andra rundare fiskar. Marginalerna är så små så det blir typ den som mäter "snällast" som vinner. Misstänker att man kan behöva mäta med millimeter för att veta vem som vunnit tävlingen. Det är ju en relativt grym viktskillnad mellan en abborre på 49 cm och 51 cm.. Någon som får samma känsla?
                      Så sant, men om längden alltid mäts med måttbandet liggande platt mot underlaget (vilket man alltid ska göra iofs) så är inte kroppsformen på fisken något problem. Det är ju i vilket fall som helst en stor viktskillnad på en 49 cm abborre före lek jämfört med efter lek alt. i ett näringsrikt vatten jämfört med ett näringsfattigt. Fiskar är olika feta helt enkelt och jag tror felkällorna vid vägning är fler än vid mätning

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 451 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup

Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      14 svar
                      1 184 visningar