Tummen upp för tävling! Fototävling låter också kanon
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Köra en Fiskesnack-tävling ?
Collapse
X
-
skulle vara skoj
kör med 100 poängs system som används vid havsfiske tävlingar dvs största fisken i varje art får 100 p mindre fiskar procentuellt från strörsta fiskens vikt lätt som en plätt
naturligtvis så skulle det vara roligare om alla arter gällde inte bara gädda gös och abborreSenast ändrad av snickarn; 2006-12-21, 16:33.
Kommentera
-
Varför inte bara köra de arterna som finns att ladda upp på fotosidan?
Kör typ reg-gränser. Så att de med flest antal arter av fin storlek vinner.
Jag tycker det är bättre med en tävling som sträcker sig över ett år. För det är JÄVLIGT svårt att veta hur fisket är runt om i landet på olika arter. Dessutom orättvist för de som inte har samma förutsättningar pga väder/kyla värme osv.
Nej som sagt, en tävling där man kan plocka flera arter så stora som möjligt där det finns viktgränser som bestämmer poängen och begränsat antal inskick per person och art.
Då räcker det med en tävling på ett helt år, om det finns tex 1,a 2,a och 3dje plats.
Kommentera
-
Skitkul att ha en art varje månad - då kan man fokusera på en art som man normalt inte fiskar på kanske - bra morot mao!
Sen kanske vikten ska skippas av den anledningar som flode tar upp. Jag kommer osökt att tänka på Gute's gäddtävling förra vintern där en bild med längdreferens skulle skickas med anmälan. Kör en längdtävling helt enkelt med en en bild där man tydligt kan utläsa längden och där det finns någon unik referens som bevisar att bilden är tagen just den månaden
Kommentera
-
Fler idéer ? Jag känner inte att jag har fullständig koll på hur tävligar brukar gå till så det vore bra om någon som har erfarenhet kan förklara lite hur man brukar göra.
Sen måste det ju ordnas lite sponsorer också för att det ska bli riktigt intressant.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
|
12 svar
1 451 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Xerup