Ibland undrar jag om alla säljannonser är helt OK? T.ex om nån säljer splitternya ambassadeurer utan kvitto och garantisedlar, är det OK?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Stöldgods?
Collapse
X
-
Äh vaddå.
Det första jag gör när jag köper en rulle eller vad som helst är att slänga kartonger, kvitton m.m.
Många som fiskar mycket har inte plats för alla kartonger som skulle stå och skräpa då man äger en hel del rullar. Samma sak med kvittona, fiskar man mycket och är stamkund på en butik beöhver man ju inte visa några kvitton, ivartfall har inte jag visat några kvitton sålänge jag fiskat.
Och att man har ett gäng nya rullar hemma är väl inte så konstigt det heller. Ibland köper man ju upp lite reservgrejer som inte kommer till användning.
Skulle jag sparat alla kartonger m.m. skulle jag definitivt behövt en extra garderob endast för att få plats med det.
Kommentera
-
Jo, men har man köpt en massa prylar av sin stam hökare kan dom väl fixa fram nya kvitton och garantisedlar om man skall sälja.
Om det inte stals några fiskegrejor så vore det inget problem, men nu görs det och jag tycker FS inte skall vara ett ställe där man kan dumpa stöldgods
lätt och smidigt.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MastaPikeÄh vaddå.
Det första jag gör när jag köper en rulle eller vad som helst är att slänga kartonger, kvitton m.m.
Många som fiskar mycket har inte plats för alla kartonger som skulle stå och skräpa då man äger en hel del rullar. Samma sak med kvittona, fiskar man mycket och är stamkund på en butik beöhver man ju inte visa några kvitton, ivartfall har inte jag visat några kvitton sålänge jag fiskat.
Och att man har ett gäng nya rullar hemma är väl inte så konstigt det heller. Ibland köper man ju upp lite reservgrejer som inte kommer till användning.
Skulle jag sparat alla kartonger m.m. skulle jag definitivt behövt en extra garderob endast för att få plats med det.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MastaPikeÄh vaddå.
Kan du inte berätta vad du har i garderoben?
Som PÅK skriver, det brukar vara smidigare om man har kvitton.Ola
Kommentera
-
ska bergman pm:a eller mejla varje person som lägger ut något till salu och fråga efter kvitto? det går inte att komma undan, vill man vara på den säkra sidan köper man inte en rulle utan kvitto. jag personligen är så naiv så jag litar på alla som är reggade på ett forum och säljer sasker, så om en rulle skulle komma upp här till ett bra pris hade jag inte haft en tanke på kvitto
Kommentera
-
Självklart skall man inte begära att moderatorerna skall hålla koll på allt som säljs, men kanske en funktion innan man lägger in sälj annonser, finns kvitto och garantisedlar kvar? Ja eller nej, om nej, varför inte?
Jag har också köpt stöldgods när jag var tonåring och inte tänkte mig för på fiskeläger, inte bra.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Tyvärr är det ju ganska svårt för köparen att veta om det är ärliga grejer man köper. Det man kan göra som köpare är ju såklart att fråga efter kvitto, vart grejerna kommer ifrån, skriva ordentliga kvitton vid ev köp. Se till att få med serienummer på rullen (om det finns), säljarens personnummer & namnteckning på kvittot som ni skriver.
Köp INGET som verkar suspekt så behöver ni inte vara rädda för att köpa skumma grejer. Om ingen köper suspekta prylar så kommer också stölderna minska då det allra mesta stjäls enbart för att sälja ...
Det finns inget som heter "köpt i god tro" längre så det är upp till köparen att veta med säkerhet att prylarna är ärliga. Tyvärr bli det mycket svårt för oss moderatorer att veta vad som är stöldgods eller ej.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
|
12 svar
1 453 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Xerup