Om tråden "Skärpning" av GösMicke - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Om tråden "Skärpning" av GösMicke

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Om tråden "Skärpning" av GösMicke

Jag har en liten fråga till Bergman. Tar den i en tråd eftersom jag tycker det finns en poäng i att diskutera den.

Av vilken anledning låstes tråden "Skärpning"?
    Känns lite klåfingrigt/åsiktspolisaktigt av admin. Visst, den innehöll inget nytt och tillförde inget speciellt men detta gäller ju för massor av trådar på forumet. Inte heller hade den spårat ur... ännu.

P.S.
    Det jag ville ha sagt, men hindrades från att säga av låsningen, var att om man som administratör vill förbättra tonläget på forumet så skall man lägga sin tid i fotoalbumet.
    Av någon anledning framkallar bilder på DÖD fisk (och då oftast gäddor) mest idiotreaktioner.
    Min lösning - förbjud gäddfiske - förbjud gäddbilder - förbjud - förbjud - förbjud!

P.P.S. Den som inte fattar att jag är ironisk under P.S. borde förbjudas att skriva på detta forum.

Känns inte som fiskesnack hade kunnat kallas fiskeforum om man inte fick skriva/prata med varandra ?
    Jag tycker iofs bara där är kul med lite små elaka kommentarer men att det ibland känns som att vissa är väldigt omogna med tanke på sin ålder !

Gurra
    bf

Kommentera

Jag låste tråden för att det är en diskussion som varit aktuell förut också samt att sådana trådar i såg kan dra ner stämningen ytterligare. Jag öppnar den igen men flyttar den även till övrigtforumet ...
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

jag tycker Fiskesnack är 100% bra. Det är vad det är och jag tycker inte det ska behöva ändra sig. Fotoalbumet är ju underhållande. Jag gillar det
        Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Ursprungligen postat av Hejan
          Jag har en liten fråga till Bergman. Tar den i en tråd eftersom jag tycker det finns en poäng i att diskutera den.

Av vilken anledning låstes tråden "Skärpning"?
          Känns lite klåfingrigt/åsiktspolisaktigt av admin. Visst, den innehöll inget nytt och tillförde inget speciellt men detta gäller ju för massor av trådar på forumet. Inte heller hade den spårat ur... ännu.

P.S.
          Det jag ville ha sagt, men hindrades från att säga av låsningen, var att om man som administratör vill förbättra tonläget på forumet så skall man lägga sin tid i fotoalbumet.
          Av någon anledning framkallar bilder på DÖD fisk (och då oftast gäddor) mest idiotreaktioner.
          Min lösning - förbjud gäddfiske - förbjud gäddbilder - förbjud - förbjud - förbjud!

P.P.S. Den som inte fattar att jag är ironisk under P.S. borde förbjudas att skriva på detta forum.
          Psssst... fattar man inte det enkla faktum att man absolut inte kan bruka ironi eller sarkasmer över nätet bör man kanske inte heller använda det om man inte vill bli missförstådd. Sättet vi tolkar ironi/sarkasmer på är ju irl med ögonen, och här finns bara text. (bara en liten pekpinne om allmännt internetförnuft, inget inlägg i debatten)

Kommentera

Ursprungligen postat av danbanan
            Psssst... fattar man inte det enkla faktum att man absolut inte kan bruka ironi eller sarkasmer över nätet bör man kanske inte heller använda det om man inte vill bli missförstådd. Sättet vi tolkar ironi/sarkasmer på är ju irl med ögonen, och här finns bara text. (bara en liten pekpinne om allmännt internetförnuft, inget inlägg i debatten)
            Suck,...det var ju därför jag uttryckligen skrev att jag var ironisk... Mannen, du fattade det inte i alla fall. Visst, jag var ironisk även i mitt P.P.S. men i alla fall - Jag trodde det var solklart...

Ok, jag antar att detta, trots allt, på någon nivå och på nå't skruvat sätt faktiskt visar att du har lite rätt. Trots att jag flaggade allt jag orkade för att jag var ironisk så funkade det inte...
            Har dock ännu inte fullt ut bestämt mig för om det säger mer om dig än om min text.
            Mvh Henrik

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman
              Jag låste tråden för att det är en diskussion som varit aktuell förut också samt att sådana trådar i såg kan dra ner stämningen ytterligare. Jag öppnar den igen men flyttar den även till övrigtforumet ...
              Ok, schysst!

Kommentera

Ursprungligen postat av Hejan
                Suck,...det var ju därför jag uttryckligen skrev att jag var ironisk... Mannen, du fattade det inte i alla fall. Visst, jag var ironisk även i mitt P.P.S. men i alla fall - Jag trodde det var solklart...

Ok, jag antar att detta, trots allt, på någon nivå och på nå't skruvat sätt faktiskt visar att du har lite rätt. Trots att jag flaggade allt jag orkade för att jag var ironisk så funkade det inte...
                Har dock ännu inte fullt ut bestämt mig för om det säger mer om dig än om min text.
                Mvh Henrik
                KLart jag fatta att du var ironisk, eftersom du skrev det, men det funkar lixom inte på det sättet. Absolut inget illa menat med det inlägget, jag ville bara belysa lite av problemet med "sarkasmer" som misstolkas och ger upphov till irritation och missuppfattningar.

Kommentera

Om man skojar och skämtar så kan det vara bra att lägga till några smajlys för att förstärka lite extra.
                  C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                  Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                  Fiskesnacks regler hittar ni Här
                  Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Före

Fiske är tamejfan inget skoj!!!!!

Det är blodigt allvar!!!!!

Skärp Er
                    Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    12 svar
                    1 453 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup

Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                    14 svar
                    1 184 visningar