Fråga till admins och moderatorer... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fråga till admins och moderatorer...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fråga till admins och moderatorer...

Går det att stoppa den spam som börjar smyga sig in på forumet i vissa trådar??
    Senast ändrad av Gäddhängke; 2006-07-26, 07:30.

Med hjälp av 'varningsskylten' i nedre vänstra hörnet har du ju möjlighet att anmäla ett inlägg som du anser bryter mot forumets regler till en moderator.

Kommentera

Ursprungligen postat av Skanstull
      Med hjälp av 'varningsskylten' i nedre vänstra hörnet har du ju möjlighet att anmäla ett inlägg som du anser bryter mot forumets regler till en moderator.
      Lär dröja inann det hindrar en spaem-bot.
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
        Lär dröja inann det hindrar en spaem-bot.
        Kan du ge några länkar till poster där en s.k. spam-bot varit framme? Jag visste inte att 'spam-bots' var ett problem i detta forum. Var det verkligen den typen av spam som Henrik åsyftade?
        Senast ändrad av Skanstull; 2006-07-25, 23:23.

Kommentera

Ursprungligen postat av Skanstull
          Kan du ge några länkar till poster där en s.k. spam-bot varit framme? Jag visste inte att 'spam-bots' var ett problem i detta forum. Var det verkligen den typen av spam som Henrik åsyftade?
          Kolla t.ex. inlägg 21 i den här tråden -> http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=17635

Kommentera

Ok.

Många forum med samma mjukvara (vBulletin) kräver att man ska skriva i några siffror som visas grafiskt vid registrering för att undvika automatiska bot-registreringar. Kanske dags att aktivera den funktionen.

Kommentera

Jag har sett och raderat sådan reklam vid kanske 4-5 tillfällen och jag uppmanar alla till att omgående rapportera in dessa skräpinlägg till en moderator. Dels för att radera själva inlägget och dels för att banna användaren asap. Iofs gör dom sällan mer än ett inlägg men man vet ju aldrig. Sedan vet man ju inte vad dom postar länkar till heller ... i värsta fall kan det ju vara nåt som inte är så bra för era datorer.

Hur man får bukt med dom helt och hållet vet jag inte men en idé kan ju vara att slå på funktionen som Skanstull nämner. Det kan vara så att den senaste forumversionen som vi ännu inte implementerat har någon form av bättre skydd mot detta.

Kan titta lite på det senare när det finns lite tid över. Just nu går nästan all min Fiskesnack-tid till en ny het funktion till hemsidan. Hoppas ni blir nöjda med den när den väl kommer.

1. Klicka ej på det som det spammas om
              2. Rapportera till en moderator/admin
              3. Moderatorn rensar
              C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
              Svar på vanliga frågor hittar ni Här
              Fiskesnacks regler hittar ni Här
              Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman
                Just nu går nästan all min Fiskesnack-tid till en ny het funktion till hemsidan. Hoppas ni blir nöjda med den när den väl kommer.
                Låter intressant!

Kommentera

Ursprungligen postat av henrikno
                  Låter intressant!
                  Guldmedlemmarna har fått se en tidig version av det hela och det är ingen som varit negativ hittils iallafall. Hoppas att jag får den så pass klar så jag kan släppa den till allmänheten snart. Den kommer hjälpa till vid köp av nya fiskeprylar.
                  C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                  Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                  Fiskesnacks regler hittar ni Här
                  Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                  12 svar
                  1 454 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Xerup
                  av Xerup

Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                  14 svar
                  1 187 visningar