Uppmaning: Låt folk ta upp matfisk om dom vill - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppmaning: Låt folk ta upp matfisk om dom vill

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Som sagt!

Låt folk ta upp matfisk om dom vill, och låt dem visa fisken på denna sidan också om dom vill!

Kommentera

Bra Bergman, hoppas att detta resulterar i vettigare kommentarer.

Om nån "provocerar" så är det väl bättre att ignorera dem istället för att bli upprörd och kommentera. Jag tror att det är en bra taktik.

Konstuktiv kritik tycker jag är bra även om man önskar att bilder man lägger upp bara får femmor och beröm.
      Ola

Kommentera

Så länge man följer fiskereglerna är det OK, sen är det trist med folk som inte kan respektera sitt byte och tvätta av dom innan dom poserar med dom.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Bergman har alldeles rätt.. Det borde de flesta med någon form av taktkänsla fatta....

Kommentera

Matfisk är ok

Att ta upp matfisk är helt ok. Fångstbegränsning i antal fiskar eller min/maxmått regleras väl ofta via de bestämmelser som gäller för fiskekortet samt via det egna goda omdömet.

Att bara fiska C&R skulle för mig kännas väldigt konstigt. Ungefär som att skjuta älgar med bedövningsgevär under hösten för att fotografera med mig sittandes bakom innan de får vakna igen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman
              gång på gång på gång så dyker det upp kommentarer som "slaktbild", "mördare", "rovfiske" osv när folk lägger upp bilder på matfiskar. Det blir inte bättre stämning pga sådana kommentarer i fotoalbumet ... det skrämmer snarare bort folk från sidan och det gillar jag inte.

Smaken är som baken när det gäller C&R och det måste vi alla respektera. Ser ni bilder ni inte gillar så titta på nästa bild istället för att gnälla på den "dåliga" bilden.

De allra flesta sköter sig kanon men ni som känner igen er kan väl bättra er för stämningens skull.

Fiska och ha kul nu ! Inte tjafsa med varandra ...
              Bra skrivet Bergman, jag håller fullständigt med. Tycker oxå att systemet med varningar är bra...
              "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
              "Keep it simple"

//Jan O
              www.fisheco.se
              www.brofiske.net
              www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Gardsiö
                Att ta upp matfisk är helt ok. Fångstbegränsning i antal fiskar eller min/maxmått regleras väl ofta via de bestämmelser som gäller för fiskekortet samt via det egna goda omdömet.

Att bara fiska C&R skulle för mig kännas väldigt konstigt. Ungefär som att skjuta älgar med bedövningsgevär under hösten för att fotografera med mig sittandes bakom innan de får vakna igen.

Absolut! Det är klart att man får ta upp matfisk. Det tror jag inte att det är så jäääätte många som har invändingar mot. Men om man nu ska bedriva C&R dvs om man skriver det på bilden så kan man väl försöka göra det så bra som möjligt? Och ser man en bild när någon uppenbarligen inte gör det så är det väl ok att man säger det?

Sen om man vill ta hem all fisk så är det väl bara att göra det. Även om jag själv inte skulle ta hem 30 gäddor på en tur bara för att frysa in. Tar hellre någon gädda då och då. Färskfisk är väl mycket godare?

När man sedan ska ta en bild på sin fångst så kan man väl ta en schysst bild? Jag menar om man är och jagar tex så skjuter du väl inte älgen.. rullar omkring den i sitt eget blod och kastar lite grus och löv på älgen innan du klättrar upp i ett träd och tar en bild? Lägg upp lite sånna bilder på ett forum på låt oss säga älgsnack.com så är jag rätt säker på att alla andra jägare skulle tycka att det inte var så snyggt. Och du skulle säkert få lite kommentarer på det. Lägger man ut en sån bild tycker jag att man kan förvänta sig kritik.
                LaSsE

Kommentera

klart det är ok att ta upp matfisk men varför lägga upp bilder på likstela fiskar?
                  UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
                  minken.bloggsida.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av minken
                    klart det är ok att ta upp matfisk men varför lägga upp bilder på likstela fiskar?
                    För att man måste skryta för alla på FS om att man fått en firre...?
                    sigpic

Kommentera

Ibland kommer det dumma kommentarer om att fisken skulle varit bonkat. Fast den i själva verket inte kan röra sig på ett kort. Bilden blir ju vad den blir. Alla abborrar sliter inte upp ryggfenan på varje bild eller blinkar med ögonen. Man är ju mer glad åt att den inte hoppar i när man fotar själv i en gungande båt.
                      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 454 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup

Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      14 svar
                      1 187 visningar